بلینکن: روسیه سعی می کند، دنیا را به افول آمریکا قانع سازد

© AP Photo / Carlos Barriaآنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
اشتراک
مسکو و پکن چه بصورت عمومی و چه خصوصی به ثابت کردن این موضوع می پردازند که آمریکا، دوران سختی را می‌گذراند.

به گزارش اسپوتنیک، انتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که  مسکو و پکن چه بصورت عمومی و چه خصوصی به ثابت کردن این موضوع می پردازند که آمریکا، دوران سختی را می‌گذراند.

روسیه همراه چین سعی می کند دنیا را به افول آمریکا قانع سازد. این دو کشور در تلاش آن هستند که جهانیان را به این موضوع قانع سازند که بهتر است آینده خود را با چشم‌انداز جهانی آن ها پیوند بدهند تا دمکراسی آمریکایی.

سفیر آمریکا در عراق: واشنگتن تمایلی به تنش با ایران ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2021
سفیر آمریکا در عراق: واشنگتن تمایلی به تنش با ایران ندارد

در عین حال، بلینکن اعتراف کرد که رقبا، تا حدودی جا را در صحنه جهانی برای آمریکا تنگ کرده اند. وی به این امر فراخواند که بودجه خاصی برای « احیای داخلی» تخصیص داده شود تا واشنگتن بتواند برتری جهانی خود را حفظ کند.

گفتنی است که ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه گفته بود که ایالات متحده سعی می کند « مواضع گذشته» و مقام برتری را برگرداند که زمانی با کمک تحریم‌ها «برای خود دست و پا کرده بود».

زاخارووا اظهار داشت که هم‌اکنون، واشنگتن حتی سعی نمی کند به دنبال حقایقی بگردد که بتواند از آن‌ها به عنوان اساسی برای وضع تحریم ها علیه مسکو استفاده کند. اگر آمریکا لازم بداند، در آینده نیز به تحریف حقوق بین المللی، توافق های دوجانبه و خروج از آن‌ها بطور یکجانبه و غیره خواهد پرداخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала