ایران از آمریکا خواست سیاست فشار حداکثری را کنار بگذارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران از آمریکا خواست سیاست فشار حداکثری را کنار بگذارد
ایران از آمریکا خواست سیاست فشار حداکثری را کنار بگذارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران اذعان کرد: سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ شکست خورده است، ایالات متحده باید رویکرد خود را تغییر داده و شرایط واقعی را در نظر بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شینهوا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران، امروز گفت که دولت آمریکا باید سیاست فشار دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را کنار بگذارد.

آمریکا در پی جایگزینی برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2021
آمریکا در پی جایگزینی برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است

همانطور که خطیب زاده در یک کنفرانس مطبوعاتی هفتگی تأکید کرد: دولت ایالات متحده باید درک کند که در مورد تمدید توافق هسته ای در سال ۲۰۱۵، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ایران، اگر به افکار تصویری دونالد ترامپ تکیه کند، به هیچ نتیجه ای نمی رسد.

این دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد، که ایالات متحده باید رویکرد خود را تغییر داده و شرایط واقعی را در نظر بگیرد.

وی افزود: سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ شکست خورده است. سعید خطیب زاده در مورد وقفه در مذاکرات وین درباره از سرگیری برجام گفت که اخیراً ایران مشغول انتقال قدرت بوده است.

به گفته وی، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید کشور تصمیم می گیرد روند مذاکرات را ادامه دهد.

خطیب زاده تاکید کرد: تحریم های ضد ایرانی باید برداشته شود و "ایران با چیزی کمتر از برجام موافقت نخواهد کرد"، که منجر به لغو تحریم های غرب علیه ایران در سال ۲۰۱۵ شد.

در مه سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ خروج ایالات متحده از برجام را اعلام کرد و پس از آن به طور یکجانبه تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کرد.

در پاسخ به این موضوع، از مه ۲۰۱۹، ایران به تدریج اجرای بخشی از تعهدات خود در توافق هسته ای را متوقف کرد.

پس از شش دور مذاکره در وین از آوریل سال جاری، طرفین اعلام کردند که اختلافات جدی بین ایران و ایالات متحده بر سر از سرگیری برجام وجود دارد. ششمین دور مذاکرات در ۲۰ ژوئن به پایان رسید و مذاکرات اکنون متوقف شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала