نقشه بن لادن برای ترور اوباما

© AFP 2023 / Jewel Samadنقشه بن لادن برای ترور اوباما
نقشه بن لادن برای ترور اوباما - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2021
اشتراک
در کتاب جدید درباره اسامه بن لادن، وی قصد ترور اوباما در سال ۲۰۱۱ را داشت.

به گزارش اسپوتنیک، کتابی تحت با عنوان "ظهور و سقوط اسامه بن لادن" نوشته پیتر برگن، یک تحلیلگر امنیت ملی و تهیه کننده سابق شبکه سی.ان.ان منتشر شده است.

برگن نوشت: بن لادن به دستیارانش می‌گفت که خواستار "عملیاتهای موثر" است که تاثیرشان، اگر خدا بخواهد، بزرگتر از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ باشند. او توضیح می‌داد که کشتن باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا یک اولویت بالا است، اما او همچنین ژنرال دیوید پترائوس، که در آن زمان فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان بود را نیز در نظر داشت.

لو رفتن محل اختفای بن لادن با لباس زیر مردانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2021
لو رفتن محل اختفای بن لادن با لباس زیر مردانه

در این کتاب آمده است که رهبر سابق القاعده به خودش زحمت بررسی دسیسه‌های ترور جو بایدن، معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا را نداد و او بایدن را برای پست رئیس جمهوری آمریکا "کاملا ناآماده" در نظر می‌گرفت.

برگن توضیح بیشتری درباره اینکه چرا بن لادن اینطور فکر می‌کرد، نداده و تنها بیان کرد علت اصرار او برای انجام یک حمله عمده دیگر به آمریکا از بابت "اضطراب اینکه دارد فراموش می‌شود" بود.

برگن گفت: به نظر می‌رسید که تاریخ دارد از کنار او عبور می‌کند. او اضافه کرد که دیگر دسیسه‌های این عنصر افراطگر "ناکام مانده بودند" که از قرار معلوم این موضوع بن لادن را واداشت تا به جای درخواستهایش برای "جهاد" روی رخدادهای بهار عربی تمرکز کند.

برگن می نویسد: با نزدیک شدن دهمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر، هدف غالب او اجرای یک حمله تروریستی چشمگیر دیگر علیه آمریکا بود. او در حالی مرد که فهمید شکست خورده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала