نامه اسرائیل به شورای امنیت برای محکوم کردن ایران در حادثه کشتی مرسر استریت

© AP Photo / Tsafrir Abayovنامه اسرائیل به شورای امنیت برای محکوم کردن ایران در حادثه کشتی مرسر استریت
نامه اسرائیل به شورای امنیت برای محکوم کردن ایران در حادثه کشتی مرسر استریت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2021
اشتراک
بریتانیا و رومانی به شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست محکومیت برای حمله به کشتی مرسر استریت را فرستاده اند، اسرائیل نیز خواستار تحریم علیه ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه مشترک فرستاده شده به شورای امنیت سازمان ملل متحد از جانب بریتانیا، لیبریا، رومانی، حادثه کشتی صلح و امنیت بین المللی را تحت تاثیر قرار داده است. در این سند آمده است: « این حمله تهدیدی برای امنیت کشتی های بین المللی است و نقض آشکار حقوق بین المللی محسوب می شود.»

متن نامه که در تاریخ ۳ اوت فرستاده شده در اختیار خبرگزاری قرار گرفت.

روسیه: در نتیجه گیری و اقدام برای حادثه کشتی عجله نکنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2021
روسیه: در نتیجه گیری و اقدام برای حادثه کشتی عجله نکنید

نویسندگان ، ایران را در حمله به کشتی مقصر دانسته اند. بر اساس این سند، بریتانیا و رومانی خواستار تحقیق درباره حادثه و محکومیت بین المللی آن هستند.

در درخواست دیگر که به امضای نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل متحد رسیده، با متهم کردن ایران در حمله به کشتی، این امر را یکی دیگر از موارد نقض هشدار دهنده و آشکار قوانین بین المللی دانسته است. در این نامه آمده است که ایران «ترورسیم دریایی» به راه انداخته است. نماینده اسرائیل از شورای امنیت خواست که در ارتباط با حمله ایران را محکوم کرده و تحریم هایی را در این ارتباط علیه جمهوری اسلامی وضع کند.

در این نامه ذکر شده است: «شورای امنیت سازمان ملل متحد باید اقدامات لازم را اتخاذ کند تا دولت ایران مسئولیت نقض فاحش و مکرر هنجارهای بین المللی را برعهده بگیرد.»

در جریان حمله به تانکر «ام‌تی مرسر استریت» در نزدیکی سواحل عمان در روز پنجشنبه ۲۹ ژوئیه، دو خدمه این کشتی، یک شهروند بریتانیایی و یک شهروند رومانیایی، کشته شدند. روز یکشنبه اول اوت دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا ایران را مسئول حمله به نفتکش ام‌تی مرسر استریت معرفی کرده است. او گفت: «ما معتقدیم که این حمله عامدانه و هدفمند بوده و نقض آشکار حقوق بین‌الملل از سوی ایران است. ایران باید به این حملات خود خاتمه داده و کشتی‌ها باید بتوانند بر اساس حقوق بین‌الملل اجازه تردد آزادانه را داشته باشند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала