دیپلمات روس: عدم مشارکت ایران راه حل مشکل افغانستان را کند می کند

© Sputnik / Alexander Natruskim /  مراجعه به بانک تصاویر دیپلمات روس: عدم مشارکت ایران راه حل مشکل افغانستان را کند می کند
دیپلمات روس: عدم مشارکت ایران راه حل مشکل افغانستان را کند می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2021
اشتراک
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، اذعان کرد: ایران بدون شک یکی از بازیگران اصلی در زمینه افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم وزارت خارجه روسیه، روز سه شنبه گفت: طرف روسی متاسف است که اختلافات بین تهران و واشنگتن به ایران اجازه نمی دهد به روند گفتگوهای افغانستان بپیوندد، زیرا این امر می تواند به روند مذاکره کمک کند.

ایران و راه حل بحران افغانستان   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2021
گزارش و تحلیل
ایران و راه حل بحران افغانستان

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در میزگردی که توسط بنیاد گورچاکف با محوریت "چه کسی به ایجاد یک دولت قوی در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی کمک خواهدکرد؟" برگزار شد اظهار داشت: ایران بدون شک یکی از بازیگران اصلی در زمینه افغانستان است، من شخصاً معتقدم که پاکستان و ایران به طور کلی مهمترین و تأثیرگذارترین کشورها در زمینه حل و فصل افغانستان هستند. مطمئناً پنجمین شرکت کننده آن جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

در همین حال، به گفته کابلوف، با توجه به وضعیت کنونی روابط ایران و آمریکا، که همه آن را می دانند، ایرانیان به دلایل سیاسی و ایدئولوژیکی، هنوز آمادگی ندارند با آمریکایی ها بر سر یک میز بنشینند و هر گونه مسئله را حل کنند. این حق آنها است. اما ما متاسفیم که ما واقعاً به عنوان شریک ایران در این روند سهیم نیست، زیرا در این مرحله است که برای ما مهم است که به همراه ایرانیان، پاکستانی ها، چینی ها، آمریکایی ها روند حل و فصل سیاسی از مرکز مرده افغانستان را پیش ببریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала