دیپلمات روسیه جزئیات معامله هسته ای ایران را فاش ساخت

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر میخائیل اولیانوف
میخائیل اولیانوف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2021
اشتراک
مذاکرات در باره معامله هسته‌ای ایران پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران از سرگرفته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در وین، اعلام نمود که مذاکرات در باره معامله هسته‌ای ایران پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران از سرگرفته خواهد شد.

دیپلمات روسیه در ادامه گفت که تاریخ دقیق ازسرگیری مذاکرات فعلا مشخص نشده است. وی متذکر شد که ریاست جدید ایران احتمالا موضع کشور را در خصوص برخی از مسائل در قالب معامله هسته ای تصحیح خواهد کرد.

آخرین نامه ظریف به دبیرکل سازمان ملل در رابطه با برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2021
آخرین نامه ظریف به دبیرکل سازمان ملل در رابطه با برجام

دیپلمات روسیه افزود:« ما نمی دانیم با سرکارآمدن رئیس جمهور جدید که دولت جدید کشور ایران را شکل خواهد داد، چه تغییراتی در برخورد ایرانی ها رخ خواهد داد. نباید این موضوع را از نظر دور داشت که برخی از مسائل مورد بحث در وین  تصحیح شوند. ما فعلا هیچ چیزی در این باره نمی دانیم».

در عین حال، به گفته اولیانوف، معامله جدید در خصوص برنامه هسته ای ایران غیرممکن خواهد بود و گزینه دیگر احیای آن بشکل اولیه این معامله وجود ندارد.

همزمان دیپلمات روسیه متذکر شد که هر چه بیشتر ایران از مذاکرات و اجرای تعهدات خود در رابطه با معامله هسته ای اولیه خودداری ورزد، مدت طولانی تری کشور ایران تحت تحریم کشورهای غربی قرار خواهد داشت

روز 29 ماه ژوئیه، آمریکا اعلام کرد که به محض پایان مراسم تحلیف ریاست جمهوری در ایران، برای بازگشت به مذاکرات در باره معامله هسته ای ایران آماده است.

20 ماه ژوئیه ششمین دور مذاکرات در باره احیای برجام در وین به پایان رسید. مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران قرار است روز 5 ماه اوت برگزار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала