سخنان رهبر ایران در آخرین دیدار با رئیس جمهور و اعضای دولت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سخنان رهبر ایران در آخرین دیدار با رئیس جمهور و اعضای دولت
سخنان رهبر ایران در آخرین دیدار با رئیس جمهور و اعضای دولت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2021
اشتراک
رهبر ایران: عملکرد دولت آقای روحانی در بخش‌های مختلف یکسان نبوده است، در برخی موارد بر طبق انتظارات بود اما در برخی موارد اینگونه نبود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، آیت الله خامنه ای، رهبر ایران صبح امروز (چهارشنبه) در حسینیه‌ی امام خمینی در آخرین دیدار با رئیس‌جمهور و دولت دوازدهم، گفت: غربی‌ها به ما کمک نمی‌کنند. هرجا بتوانند ضربه می‌زنند. جایی که ضربه نمیزنند آنجایی است که امکانش را ندارند. هرجا امکان داشتند ضربه زدند. این تجربه بسیار مهمی است.

وی لزوم استفاده از تجربه های دولت های یازدهم و دوازدهم در آینده را خاطرنشان کرد و افزود: یک تجربه بسیار مهم در این دوران عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب که آیندگان باید از آن استفاده کنند. در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی دهد.

رهبر ایران تأکید کرد: مطلقاً نباید برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب منوط کرد زیرا حتماً شکست خواهد خورد.

وی خطاب به رئیس جمهور و اعضای دولت افزود: هر جا که کارها را منوط به غرب و مذاکره با آن و آمریکا کردید ناموفق بودید و هر جا که بدون اعتماد به غرب، حرکت و از آنها قطع امید کردید موفق بودید و پیش رفتید.

درخواست رئیسی از آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
درخواست رئیسی از آیت الله خامنه ای

آیت الله خامنه ای به مذاکرات اخیر وین نیز اشاره کرده و ضمن ابراز رضایت از زحمات دیپلماتها و عملکرد خوب بعضی از آنها در این مذاکرات، گفت: آمریکایی‌ها در این مذاکرات، بر سر موضع عنادآمیز خود محکم ایستادند و یک قدم هم جلو نیامدند. آمریکایی‌ها در زبان و وعده می‌گویند تحریم‌ها را بر می‌داریم اما تحریم‌ها را برنداشتند و برنمی‌دارند، ضمن آنکه شرط هم می‌گذارند و می‌گویند که باید در همین توافق جمله‌ای بگنجانید که بعداً درباره برخی موضوعات صحبت شود و گرنه توافقی نخواهیم داشت. آنها می‌خواهند با گذاشتن این جمله، بهانه‌ای برای دخالت‌های بعدی خود درباره اصل برجام و مسائل موشکی و منطقه‌ای فراهم کنند و اگر ایران حاضر به بحث درباره آنها نشود بگویند توافق را نقض کرده‌اید و توافق، بی‌توافق.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها کاملاً ناجوانمردانه و خباثت آلود برخورد می کنند، افزود: آمریکا هیچ ابایی از نقض قول و تعهدات خود ندارد همان‌طور که یکبار توافق را نقض کردند و کاملاً هم بی‌هزینه بود. اکنون هم که به آمریکایی‌ها گفته می‌شود، تضمین دهید که توافق را در آینده نقض نخواهید کرد، می گویند تضمین نمی‌دهیم.

رهبر ایران در جمع بندی این بخش از سخنان خود تأکید کرد: این یک تجربه بسیار مهم  برای دولت و دولتمردان آینده و همچنین برای همه فعالان در صحنه سیاسی است، البته این تجربه همواره از اول انقلاب وجود داشته اما در این دولت بیشتر از گذشته بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала