فرانسه: نبود ایران در مذاکرات وین، شانس حصول توافق به خطر می‌افتد

© AFP 2023 / Patrick Kovarikفرانسه: نبود ایران در مذاکرات وین، شانس حصول توافق به خطر می‌افتد
فرانسه: نبود ایران در مذاکرات وین، شانس حصول توافق به خطر می‌افتد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه مدعی شد که در صورت عدم بازگشت فوری ایران به پای میز مذاکره در وین، جمهوری اسلامی شانس حصول توافق با قدرت‌های جهانی را به خطر خواهد انداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، اگنس وندر مول سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، روز دوشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد: اگر ایران به مسیر خود ادامه دهد، نه تنها توافق بر سر رفع تحریم‌ ها، بلکه شانس به نتیجه رساندن گفتگوهای وین و احیای برجام را به خطر می‌اندازد.

برجام امضا نشود، قیمت‌ ها قابل کنترل نخواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2021
برجام امضا نشود، قیمت‌ ها قابل کنترل نخواهد بود

مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته‌ ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات در ماه‌ های گذشته جریان داشت.

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشتند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی کردند.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت که ایران به مقامات اروپایی حاضر در مذاکرات وین اعلام کرده است که تا پیش از آغاز به کار رسمی دولت جدید در این کشور آمادگی از سرگیری مذاکرات برجامی را ندارد.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در ادامه گفته است که آنها تا قبل از شروع به کار دولت رئیسی برای دور جدید مذاکرات درباره احیای برجام آماده نیستند، بنابراین به نظر می رسد که رایزنی های وین تا اواسط آگوست (ماه آینده میلادی) انجام نشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала