برخی جزئیات افشا شده از توافق آمریکا و آلمان در خط لوله «جریان شمالی ۲»

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر برخی جزئیات افشا شده از توافق آمریکا و آلمان در خط لوله «جریان شمالی ۲»
برخی جزئیات افشا شده از توافق آمریکا و آلمان در خط لوله «جریان شمالی ۲»  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2021
اشتراک
تمام جزئیات توافق نامه ای که واشنگتن قول داد بعدا علنی کند، اما معاون وزیر امور خارجه ویکتوریا نولاند برخی از آنها را گزارش داد ، با داده های قبلی بلومبرگ مطابقت داشتند.

به گزارش اسپوتنیک، آمریکا و آلمان توافق نامه ای در خصوص خط لوله گاز «جریان شمالی ۲» روسیه بدست آوردند، طرفین قصد دارند همه جزئیات مربوط به آن را بعدا اعلام کنند، اما برخی از آنها توسط ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه ایالات متحده ضمن سخنرانی در کمیته روابط خارجی سنا معرفی شد.

. آلمان موظف است پس از سال ۲۰۲۴ ده سال دیگر قرارداد انتقال گاز روسیه از طریق اوکراین را تمدید کند.

. درصورتی که مسکو استفاده از منابع انرژی را برای تحت فشار قرار دادن کشورها به کار گیرد، آلمان تحریم هایی را علیه روسیه وضع خواهد کرد.

. آلمان و ایالات متحده با هم به اوکراین کمک می کنند تا منابع انرژی خود را متنوع کند، واشنگتن و برلین برای این کار از کیف پشتیبانی مالی خواهند کرد.

ترامپ: من ساخت خط لوله نورد استریم 2 را متوقف کردم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
ترامپ: من ساخت خط لوله نورد استریم 2 را متوقف کردم

نولاند افزود که در این توافق نامه همچنین شرط شده است که ایالات متحده و آلمان خواهش کاهش وابستگی اقتصادی اوکراین به ترانزیت گاز روسیه و وابستگی اوکراین به گازرسانی به خاک خود از روسیه خواهند بود.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: «اوکراین یک کشور مستقل است و این خود گویای همه چیز است.»

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن، دسیسه های آمریکا حول خط لوله گاز را رقابت ناعادلانه خواند و تاکید کرد که ساخت جریان شمالی دو فقط یک مسئله اقتصادی است. به نظر وی سیاست مداران آمریکایی در تلاشند تا از اوکراین به عنوان ابزاری برای فشار بر روسیه استفاده کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала