گفتگوهای تلفنی مکرون توسط چه کشوری شنود شد؟

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوهای تلفنی مکرون توسط چه کشوری شنود شد؟
گفتگوهای تلفنی مکرون توسط چه کشوری شنود شد؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
اشتراک
سازمان جاسوسی مراکش قادر به ردیابی مکالمات تلفنی رئیس جمهور فرانسه با کمک برنامه جاسوسی پگاسوس اسرائیلی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه موندو، سرویس‌های امنیتی مراکشی توانستنه اند که مکالمات تلفنی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را با کمک برنامه جاسوسی اسرائیلی با نام پگاسوس بشنوند.

واکنش مکرون به جاسوسی آمریکا از سران اروپایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
واکنش مکرون به جاسوسی آمریکا از سران اروپایی

این روزنامه افزوده است که در سال ۲۰۱۹، نخست وزیر وقت و ۱۴ وزیر دیگر در مراکش، برای نظارت ممکن از طریق یک برنامه جاسوسی انتخاب شدند.
پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند که برنامه جاسوسی پگاسوس، که توسط شرکت اسرائیلی NSO Group تهیه شده است، برای سالها توسط آژانس های اطلاعاتی و دولت های کشورهای مختلف برای جمع آوری داده ها از تلفن های هوشمند افراد، از جمله سیاستمداران، بازرگانان و روزنامه نگاران مورد استفاده قرار گرفته است.
پیش از این گزارش شده بود که ایالات متحده امریکا انگلا مرکل صدراعظم آلمان را زیر نظر دارد.

پیش از این در خبرها آمده بود که آمازون تصمیم گرفت حساب کاربری مرتبط با نرم‌افزارجاسوسی پگاسوس (Pegasus)، توسط شرکت اسراییلی NSO Group را مسدود کند.

از بدافزار اسرائیلی برای ردیابی فعالان، خبرنگاران و مخالفان سیاسی در سراسر جهان استفاده شده است. مطابق با اطلاعات رسانه ها از بدافزار جاسوسی شرکت اسرائیلی « ان اس او گروپ» برای ردیابی جنایتکاران و تروریست ها و هک داده های دست‌کم 37 گوشی خبرنگاران، مدافعان حقوق شر، تاجران و بازرگانان از کشورهای مختلف جهان استفاده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала