برنامه آمریکا برای ساخت پایگاه جاسوسی از روسیه و چین در فضا

© AP Photo / Mindaugas Kulbisبرنامه آمریکا برای ساخت پایگاه جاسوسی از روسیه و چین در فضا
برنامه آمریکا برای ساخت پایگاه جاسوسی از روسیه و چین در فضا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2021
اشتراک
اسکای نیوز از طرح های آمریکا برای ساخت پایگاه جاسوسی و اطلاعاتی در بریتانیا برای تقابل با روسیه و چین در فضا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز، ایالات متحده اطلاع داد که به خاطر تهدیدهای فضایی روسیه و چین، برنامه هایی برای ساخت پایگاه‌های فضایی در انگلیس و استرالیا دارد.

نیروی فضایی ایالات متحده در حال توسعه یک سامانه راداری جهانی است که می‌تواند اهداف بالقوه به اندازه زمین  فوتبال تا ۲۲۰۰۰ مایل دورتر را شناسایی کند.

سه مکان به عنوان ایستگاه‌هایی برای طرح جدید تعیین شده، در بین آنها مکان هایی در جنوب انگلیس یا اسکاتلند و دو پایگاه دیگر در استرالیا و تگزاس هستند. برنامه‌های فعلی برای اولین پایگاه این است که تا سال ۲۰۲۵ عملیاتی شود. قرار است در هر پایگاه بین ۱۰ تا ۱۵ بشقاب ماهواره ای برای ردیابی نصب شود.

این در حالی است که «بن والاس» وزیر دفاع  انگلیس و دیگر سران دفاعی این کشور در روزهای گذشته از مرکز سامانه‌های موشکی و فضایی ایالات متحده در لس آنجلس بازدید کردند تا درباره این برنامه‌ها، که به قابلیت راداری پیشرفته  موسوم است صحبت کنند.

«مایک ویگستون» فرمانده  نیروی هوایی انگلیس نیز بیان داشت که چنین طرحی به انگلیس کمک می‌کند تا از زیرساخت‌های حیاتی در فضا دفاع کند. وی خاطر نشان کرد: «در حال حاضر کشورهایی مانند روسیه و چین در حال انجام کارهایی هستند و سامانه‌های مخابراتی را تهدید می‌کنند.»

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала