کمونیست ها درباره درگیری خود با معترضین در کوبا تعریف کردند

© AFP 2023 / Yamil Lageکمونیست ها درباره درگیری خود با معترضین در کوبا تعریف کردند
کمونیست ها درباره درگیری خود با معترضین در کوبا تعریف کردند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2021
اشتراک
واسکز، رهبر سندیکایی و روزادو استاد علوم کامپیوتر درباره اعتراضات در کوبا تعریف کرده و گفتند گه چگونه 11 ژوئیه هنگامی که ده ها نفر در درگیری بین طرفداران و مخالفان دولت کمونیست و همچنین پلیس زخمی شدند، مورد حمله معترضان قرار گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک،آلفردو واسکز، دبیر اتحادیه کارگران کوبا گفت:"من پرچم کشور خود را به همراه یکی دیگر از همکاران و دو افسر وزارت کشور که در حال نگهبانی از یک مغازه در مالکون بودند ، در دست داشتم که یکی از ما را به زمین انداخته و مورد ضرب و شتم قرار دادند. ئقتی تلاش کردم به وی کمک کنم با چماق و لگد به سرم زدند. دچار خونریزی در ناحیه سر شدم و همکارانم مرا از آنجا بیرون بردند."

بایدن: آمریکا در حال بررسی امکان کمک رسانی  به کوبا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2021
بایدن: آمریکا در حال بررسی امکان کمک رسانی به کوبا است

رهبر بزرگترین اتحادیه کارگری کوبا که در خیابان Malecon در هاوانا مستقر است، هفت بخیه بر روی پیشانی خود دریافت کرد. به گفته وی، آنها به اتفاق همكاران خود به قصد گفتگو با معترضین رفته بودنداما مورد حمله قرار گرفتند.

حادثه مشابهی برای رینالدو روزادو، استاد دانشگاه انفورماتیک (UCI) رخ داد که توسط تظاهرکنندگان در مرکز هاوانا سنگ باران شد و به دنبال جراحت سه بخیه در زیر چشم و بالای ابرو زده اند

روزادو توضیح داد: "با اطلاع از راهپیمایی علیه دولت، من و گروهی از همكاران دانشگاه با پرچم های كوبا و شعارهای انقلابی به سوی آنها حرکت کردیم. برخی از معترضین به طرف ما آمدند و با سنگ و بطری به ما حمله كردند."

به گفته واسکز، حوادث 11 ژوئیه بیانگر عدم تحمل و ستیزه جویی  افرادی بود که مایل به برهم زدن نظم در کوبا هستند.  این اعتراضات یکی از روشهای غیر متعارف جنگ علیه کوبا است که در شبکه های اجتماعی به ان دامن زده می شود.

اولین اعتراضات گسترده ضد دولتی مردم طی سالهای طولانی 11 ژوئیه در 10 شهرداری کوبا برگزار شد. "برگزاری انتخابات آزاد" و حل مشکلات اجتماعی از جمله خواسته های معترضین است. حامیان دولت کوبا نیز در پی فراخوان رئیس جمهور برای  آمدن به خیابان ها راهپیمایی های خود را برگزار کردند. مقامات کوبا گفتند که ایالات متحده در پشت اعتراضات در کوبا قرار دارد اما واشنگتن این سخنان را تکذیب کرد و آنها را "یک اشتباه جدی" خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала