آمریکا: ایران هنوز تحولات هسته‌ای غیرقابل بازگشت نداشته است

© AP Photo / Hasan Sarbakhshianآمریکا: ایران هنوز تحولات هسته‌ای غیرقابل بازگشت نداشته است
آمریکا: ایران هنوز تحولات هسته‌ای غیرقابل بازگشت نداشته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
اشتراک
نماینده آمریکا در امور ایران اظهار داشت که تهران تاکنون اقدامات هسته‌ای غیرقابل بازگشت نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در گفت وگو با شبکه سی‌ان‌ان در خصوص موانع موجود بر سر راه حصول توافق در وین اظهار داشت: تا زمانی که بر سر همه چیز توافق نشود، توافق نهایی وجود نخواهد داشت. بنابراین، دشواری های زیادی وجود دارد اما نکته مهم این است ما همه چیز را برای ایران مشخص کرده ایم؛ اینکه چه تحریم هایی برداشته خواهد شد. ما آماده ایم تا تحریم های مطابق با توافق ٢٠١٥ را لغو کنیم.

تحریم های آمریکا علیه ایران ضعیفتر می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2021
گزارش و تحلیل
تحریم های آمریکا علیه ایران ضعیفتر می شود

مالی تصریح کرد: ما از ایران نیز انتظار داریم که به پایبندی کامل به تعهداتش در توافق بازگردد. ما می دانیم که ایران در دوران انتقال ریاست جمهوری باید تصمیماتی بگیرد اما اگر آنها خواهان توافق برای بازگشت به برجام هستند، این تصمیمات باید هرچه زودتر اتخاذ شود.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران تصریح کرد: بازگشت به برجام سبب می شود تا برنامه هسته ای ایران دوباره محدود شود و این هدف اصلی ما است. ایران در حال حاضر برای رسیدن به ظرفیت ساخت سلاح هسته ای راه های زیادی را باید بپیماید و هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم.

وی افزود: اما اگر این کشور به تسریع برنامه هسته ای خود ادامه دهد، در آن صورت برخورداری از منافع مرتبط با عدم اشاعه دشوار خواهد بود و به طور قطع بدون توافق، چنین چیزی اتفاق خواهد افتاد که ما خواهان آن نیستیم. کارشناسان دولتی تاکید دارند که ایران هنوز تحولات هسته ای غیرقابل بازگشت نداشته است و هر زمان که این اتفاق بیفتد، یعنی تهران به دانش و فناوری دست پیدا کند که قابل محدود کردن نباشد، می بایست مذاکرات دیگر و راه های دیگری را در نظر بگیریم. ما می خواهیم از این مسئله پرهیز کنیم و می خواهیم که ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای بازگردد. اکنون به همین دلیل است که مذاکره می کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала