در امریکا درباره درخواست حمله نظامی به کوبا توضیح داده شد

© AFP 2023 / Eva Marie Uzcategui در امریکا درباره درخواست حمله به کوبا توضیح داده شد
در امریکا درباره درخواست حمله به کوبا توضیح داده شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
اشتراک
فرانسیس سوارز، شهردار شهر میامی ایالت فلوریدا آمریكا درباره فراخوان های حمله به كوبا توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک،  سوارز در مصاحبه با نشریه  MSNBC درباره انتشار چنین فراخوان هایی در  رسانه های اظهار نظر کرده و گفت که او خواستار حملات هوایی علیه کوبا نشده  بلکه فقط مثالی را ذکر کرده است. وی خاطرنشان کرد که واکنش مشابه مقامات آمریکایی به دنبال حوادث مختلف در تمام نقاط جهان رخ داده است.

خطر مداخله نظامی آمریکا در پی اعتراضات در کوبا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
خطر مداخله نظامی آمریکا در پی اعتراضات در کوبا

شهردار میامی خاطرنشان کرد دولتهای مختلف در آمریکا در زمان گزینه های مختلفی را در نقاط  مختلف در سراسر جهان در نظر گرفته اند. مثالی که ذکر کردم حملات هوایی دولت کلینتون در کوزوو بود.

وی چند نمونه دیگر از عملیات نظامی آمریكا ارائه داد و خاطرنشان كرد كه مردم میامی به شدت ناراحت هستند و آنها می خواهند مطمئن باشند كه دولت جو باید ، رئیس جمهور آمریكا ، همه گزینه ها را بررسی می كند. شهردار میامی همچنین یادآوری کرد که ایالات متحده در بسیاری از حوادث سراسر جهان درگیر بوده است ، بنابراین دیدن اینکه که اتفاقاتی در 90 مایلی (حدود 150 کیلومتری) کشور "بدون هیچ گونه مداخله واقعی" رخ دهد،  دشوار است. علاوه بر این ، سوارز به سوال مجری برنامه در مورد اهداف حملات هوایی آمریکا پاسخ داد.

فرانسیس سوارز در پایان گفت: برای روشن شدن این نکته باید بگویم  من از یک استراتژی خاص طرفداری نمی کنم ، من نه یک متخصص نظامی هستم ، نه یک عضو ارتش و از اطلاعات و توانایی های ارتشیان  رابرای درک اوضاع  ندارم. نظامیان ما این تصمیمات را می گیرند. من مطمئن هستم، به صورت علنی یا نه اما چنین بحث هایی در حال انجام است.

شهردار میامی پیشتر  به روزنامه میامی هرالد گفته  که منتظرتلفن  رئیس جمهور آمریکا بوده تا  با او امکان حمله نظامی به کوبا را بررسی کند.

تظاهرات در کوبا روز یکشنبه ۱۱ ژوئیه شروع شده است. در این تظاهرات هزاران نفر که خواستار اجرای انتخابات آزاد و حل مشکلات اجتماعی هستند، شرکت کردند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала