شورای امنیت روسیه در مورد تحریکات در نزدیکی مرزهای روسیه به غرب هشدار داد

© Photo / OGL v1.0 / LA(Phot) Chris Mumby / Royal Navyشورای امنیت روسیه در مورد تحریکات در نزدیکی مرزهای روسیه به غرب هشدار داد
شورای امنیت روسیه  در مورد تحریکات در نزدیکی مرزهای روسیه به غرب هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
اشتراک
میخائیل پاپوف، معاون دبیر شورای امنیت روسیه اظهار داشت مسکو تحریکات همچون حادثه ناوشکن انگلیس Defender در دریای سیاه را به شدت سرکوب خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل پاپوف، تعلق کشوری متخلفان در نظر گرفته نخواهد شد.

روسیه: آمریکا پشت حرکت تحریک آمیز ناوشکن انگلیسی قرار دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
روسیه: آمریکا پشت حرکت تحریک آمیز ناوشکن انگلیسی قرار دارد

پاپوف افزود: "ما از مخالفان خود دعوت می کنیم که با در نظر گرفتن توانایی های نیروهای مسلح روسیه به خوبی در اینباره فکر کنند که آیا سازماندهی چنین تحریکاتی ارزش آنرا دارد."

طوری که معاون دبیر شورای امنیت روسیه  تأکید کرد اظهارات لندن در مورد حادثه  ناوشکن خود حاکی از آن است که ادامه اقدامات تحریک آمیز ناو های انگلیسی در آبهای روسیه در آینده منتفی  نیست.

پوپوف همچنین متذکر شد که ملوانان انگلیسی به عمد دست به اقدام تحریک امیز زدند اما روسیه با اساس کامل و به حق جلوی آنها را گرفت.

شایان ذکر است که روز 23 ژوئن، ناوشکن نیروی دریایی انگلیس به نام  Defender از مرز آبی روسیه عبور کرده و به  اندازه سه کیلومتر وارد آبهای روسیه در نزدیکی دماغه فیولنت (کریمه) شد. کشتی انگلیسی پس از آنکه کشتی گشت مرزبانی روسیه آتش هشدار دهنده گشود و هواپیمای روسی سوخو 24 ام  بمباران هشدار دهنده ای را انجام داده و چهار بمب اوفاب ـ 250   (OFAB-250)  را به مسیر حرکت ناوشکن انگلیسی پرتاب کرد، آبهای روسیه را ترک کرد.

وزارت دفاع انگلیس و دفتر نخست وزیر انگلیس گفتند که این کشتی "از آبهای سرزمینی اوکراین عبور مسالمت آمیز داشته و هیچ کس به سمت آن شلیک نکرده است" و روسیه در حال انجام "تمرینات نظامی " بوده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  اقدامات انگلیس را تحریکآمیز  و حاکی از بی احترامی به انتخاب مردم کریمه دانست. وی همچنین به مشارکت آمریکایی ها در این اقدام تحریک آمیز اشاره کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала