تسلیحات روسی در گزارش سالانه وزارت دفاع ژاپن

ژاپن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2021
اشتراک
در «کتاب سفید» وزارت دفاع ژاپن به فرایند مدرنیزه شدن تسلیحات روسی و طراحی تسلیحات جدید در روسیه توجه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش سالانه وزارت دفاع ژاپن ( کتاب سفید) به فرایند مدرنیزه شدن تسلیحات روسی و طراحی تسلیحات جدید در روسیه و تشدید فعالیت فدراسیوون روسیه در این عرصه توجه شده است.

در این گزارش آمده است:« روسیه به‌روزرسانی تسلیحات خود را شدت می بخشد، از جمله سلاح هسته ای و به افزایش امکانات استقرار نیروهای مسلح خود در فراسوی مرزهای روسیه از جمله با استفاده از پایگاه های نظامی مستقر در خارج از کشور رو می آورد. روسیه علاوه بر  ترویج ساخت تسلیحات هایپرسونیک و دیگر انواع جدید اسلحه، فعالیت خود در عرصه های جدیدی مانند فضا و مبارزه راداری را شدت می بخشد».

وزارت دفاع قابلیت اطمینان سلاح های هسته ای را بررسی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
وزارت دفاع روسیه قابلیت اطمینان سلاح های هسته ای را بررسی می کند

در«کتاب سفید» ژاپن به تحکیم  نیروهای مسلح روسیه در خاور دور نیز توجه شده است. در این گزارش آمده است:« علاوه بر گرایش تشدید فعالیت در نزدیکی مرزهای ژاپن، فعالیت روسیه در سالهای اخیر در خاور دور شدت یافته و در این منطقه تسلیحات مدرن مستقر شده اند.  

در دسامبر سال 2020، در چارچوب رزمایش نیروهای استراتژیک هسته ای، برای اولین بار پرتاب موشک بالستیکی زیردریایی « بولاوا»  از زیردریایی اتمی «بوری» در دریای «آخوتسک» انجام شد.

کتاب سفید وزارت دفاع ژاپن، گزارش سالانه وزارت دفاع ژاپن در باره اوضاع در جهان از نقطه نظر دفاع کشور و فعالیت نیروهای دفاع طی سال جاری و گرایشات اساسی در جهان و در عرصه دفاع ژاپن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала