دست داشتن نظامیان بازنشسته کلمبیایی در ترور رئیس جمهور هائیتی

© AP Photo / Rebecca Blackwellدست داشتن نظامیان بازنشسته کلمبیایی در ترور رئیس جمهور هائیتی
دست داشتن نظامیان بازنشسته کلمبیایی در ترور رئیس جمهور هائیتی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
اشتراک
معلوم شد بیشتر اعضای گروه ترور جووینل مویز، رئیس جمهور هائیتی، نظامیان بازنشسته کلمبیایی بوده اند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را دیگو مولانو آپونته، وزیر دفاع کلمبیا در یک سخنرانی بیان کرد ،که در حساب توییتری این وزارتخانه منتشر شده است.

دیگو مولانو آپونته "در رابطه با ترور جوینل مویز، رئیس جمهور هائیتی، امروز اینترپل رسماً اطلاعاتی را از دولت کلمبیا و پلیس ملی در مورد عاملان احتمالی این جنایت درخواست کرد. اطلاعات اولیه نشان می دهد که آنها شهروندان کلمبیا و اعضای بازنشسته ارتش ملی هستند."

افرادی که رئیس جمهور هائیتی، جووینل مویز را به قتل رساندند اذعان داشتند که نمایندگان سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2021
اوضاع در هائیتی پس از قتل رئیس جمهور

وزیر دفاع کلمبیا به پلیس و ارتش داین کشورستور داد تا در تحقیقات به دولت هائیتی کمک فوری برسانند.

پیش از این ، نهادهای انتظامی هائیتی تابعیت 28 عضو گروهی را که رئیس جمهور کشور را به قتل رسانده بود، فاش کردند. گروه مزدور متشکل از 26 شهروند کلمبیایی بود و مشخص شد دو عضو دیگر این گروه شهروند هائیتی بودند. تا به حال در مجموع  17 نفر از اعضای این گروه جنایتکار بازداشت شده اند.

یكی از بازداشت شدگان به نام جیمز سولاژ آمریكایی هائیتی تبار است. وی گفت که به عنوان نگهبان امنیتی در سفارت کانادا در این کشور کار می کند. وی در وب سایت خیریه ای که در سال 2019 در جنوب فلوریدا تأسیس کرد، خود را "مقام  رسمی دیپلماتیک" ، مدافع کودکان و سیاستمدار آینده دار معرفی کرد.

گروهی از افراد ناشناس شب 7 ژوئیه به محل اقامت رئیس جمهور هائیتی حمله کردند. جنایتکاران رئیس جمهور هائیتی را به ضرب گلوله کشتند. بانوی اول هائیتی، مارتین مویز نیز مجروح شد که در شرایط وخیمی به بیمارستان در ایالت فلوریدا آمریکا منتقل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала