پاسخ لاوروف به سوالی درباره احتمال ورود سربازان روسیه به افغانستان

© Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ لاوروف به سوالی درباره احتمال ورود سربازان روسیه به افغانستان
پاسخ لاوروف به سوالی درباره احتمال ورود سربازان روسیه به افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سوالی در مورد احتمال ورود نیروهای مسلح روسیه به افغانستان اظهار داشت که پاسخ واضح است.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در دانشگاه فدرال خاور دور گفت: "آیا ما قصد داریم نیروهای خودمان را در وارد افغانستان كنیم؟ من معتقدم كه جواب واضح است."

لاوروف همچنین گفت که سازمان پیمان امنیت جمعی  احتمال کمک رسانی به تاجیکستان را در صورت حمله شبه نظامیان از افغانستان بلافاصله بررسی خواهد کرد. وی گفت: "اگر حمله ای به تاجیكستان صورت گیرد ، بلافاصله مورد بررسی سازمان پیمان امنیت جمعی  قرار می گیرد."

امنیت افغانستان بر امنیت ملی ایران اثر دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
گزارش و تحلیل
امنیت افغانستان بر امنیت ملی ایران اثر دارد

وزیر تأکید کرد که در نتیجه در جا زدن روند سیاسی در افغانستان ، محل هایی ایجاد می شود که شبه نظامیان داعش (سازمان ممنوعه در روسیه)  به آنها کشیده می شوند . وی گفت: علاوه بر این داعش  به طور هدفمند در استانهای شمالی افغانستان و در مرزهای متحدان ما قرار دارد."

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به معنای اعتراف آمریکا به شکست خود در این کشور است.

در افغانستان ، درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان جنبش رادیکال طالبان جریان دارد که اراضی قابل توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده و به شهرهای بزرگ حمله کرده اند. بی ثباتی در شرایط وعده های ایالات متحده برای خروج همه نیروهای خود از افغانستان تا قبل از 11 سپتامبر در حال افزایش است.

در سال 2020 مقامات واشنگتن و طالبان اولین توافقنامه صلح در طی بیش از 18 سال جنگ را در دوحه امضا کردند. این توافق خروج گروه خارجی ، تبادل زندانیان و آغاز گفتگوی بین الافغانی را پیش بینی می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала