اولین اعلامیه در خصوص حفاظت از محیط زیست دریای خزر امضا شد

© Sputnik / Vyacheslav Bobkovاولین اعلامیه در خصوص حفاظت از محیط زیست دریای خزر امضا شد
اولین اعلامیه در خصوص حفاظت از محیط زیست دریای خزر امضا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
اشتراک
دادستان های کل روسیه ، ایران ، ترکمنستان ، قزاقستان و آذربایجان در سن پترزبورگ اعلامیه ای را در مورد حفاظت از محیط زیست و استفاده از منابع طبیعی دریای خزر امضا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، این اولین سند بین دولتی  در این زمینه است.

ایگور کراسنف دادستان کل روسیه گفت: "دریای خزر برای هر پنج کشور از اهمیت استراتژیک زیادی برخوردار است و سرزمین های کشورهای ما را به یک سیستم زیست محیطی واحد متصل می کند. فعالیت های مشترک  در راستای حفاظت از محیط زیست تأثیر مثبتی برای  خزر خواهد داشت. امضای سند زمینه تعامل بیشتر در دریای خزر به صورت پنج جانبه را ایجاد می کند ".

توضیحات شركت دولتى نفت اذربایجان  در باره انفجار در دریاى خزر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
توضیحات شركت دولتى نفت اذربایجان درباره انفجار در دریاى خزر

به گفته وی، در این اعلامیه "تکیه  اصلی براقدامات پیشگیرانه با هدف حفاظت از خزر" است.

کراسنف افزود:" "طبق برآوردهای ما، مسائل  بسیار زیادی وجود دارد. استخراج نفت و عواقب منفی آن و انتشار پسماندهای خطرناک تولید و ساخت و ساز غیرقانونی در نوار ساحلی از جمله این مسائل است. همکاران به این دلیل پیشنهاد می کنم که نشستی در سطح کارشناسان برگزار شود. ما در صورت موافقت آماده سازماندهی این نشست در خاک روسیه خواهیم بود. "

دادستان کل روسیه تأکید کرد که کار مشترک هماهنگ برای مبارزه با جرایم در منطقه دریای خزر منافع قابل توجهی را برای شهروندان پنج کشور ساحلی "و بشریت به طور کلی" به همراه خواهد داشت.

در این نشست علاوه بر دادستان کل روسیه ، همکاران وی کامران علی اف از جمهوری آذربایجان، محمد جعفرمنتظری از  یران ، گیزات نوردولتوف از قزاقستان، باتیر ​​آتداف از ترکمنستان و همچنین کاظم جلالی، سفیر ایران در فدراسیون روسیه حضور داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала