رسانه آمریکایی مدعی شد ایران در حمله به کشتی اسرائیلی نقش داشته است

© REUTERS / ABDEL HADI RAMAHIرسانه آمریکایی مدعی شد ایران در حمله به کشتی اسرائیلی نقش داشته است
رسانه آمریکایی مدعی شد ایران در حمله به کشتی اسرائیلی نقش داشته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
اشتراک
نیویورک تایمز: به نظر می رسد این حمله که خسارتی چندانی نداشته است، جدیدترین اقدام در جنگ سایه بین ایران و اسرائیل بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، یک کشتی تجاری که پیش از این در مالکیت یک شرکت اسرائیلی بود روز شنبه در اقیانوس هند مورد حمله قرار گرفت، در این درگیری که به نظر می رسد جدیدترین اقدام منطقه ای بین اسرائیل و ایران باشد.

یک منبع امنیتی اسرائیل درباره این حادثه گفت: احتمالا این کشتی توسط یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی یا کماندوهای ایران هدف حمله قرار گرفته است.

کشتی تجاری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2021
به یک کشتی اسرائیلی در اقیانوس هند حمله شد + عکس

این روزنامه افزود: حمله به این کشتی تجاری که از جده در عربستان سعودی به سمت بندر جبل علی در امارات متحده عربی در حرکت بوده است در حالی انجام گرفته است که ایران و آمریکا در حال انجام مذاکرات غیرمستقیم برای احیای توافق هسته ای 2015 هستند، چیزی که اسرائیل به شدت با آن مخالف است. ایران مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما رسانه های داخلی و یا رسانه های وابسته به این کشور در خاورمیانه پوشش گسترده ای از این حادثه ارائه داده اند. ایران و اسرائیل در سال های اخیر به گونه های مختلف زمینی و هوایی در خاورمیانه با یکدیگر مقابله کرده اند اما این دو به تازگی جبهه جدیدی را نیز در دریا باز کرده اند. به گفته مقامات اسرائیلی، آنها تاکنون به کشتی های حامل نفت ایران حمله کرده اند و جمهوری اسلامی ایران هم چندین بار کشتی های تجاری متعلق به اسرائیل را هدف قرار داده است.

این روزنامه همچنین نوشت که کشتی تجاری که روز شنبه هدف حمله قرار گرفت، مدتی است که دیگر متعلق به شرکت دریانوردی زودیاک (یک شرکت اسرائیلی) مستقر در لندن نیست و این شرکت با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که کشتی را به یک موسسه دیگر، مستقر در لندن به نام Polar 5 LTD واگذار کرده است.به گفته مقامات آمریکایی و اسرائیلی، از زمانی که کشتی های اسرائیل در ماه های مارس و آوریل هدف قرار گرفتند، آمریکا تلاش کرده است تا از کشتی های متعلق به اسرائیل در آب های خلیج فارس و مناطق اطراف آن محافظت کند و آنها را اسکورت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала