روسیه اتهامات آمریکا و انگلیس علیه سازمان اطلاعات نظامی خود را رد کرد

© Fotolia / Tomasz Zajdaروسیه اتهامات آمریکا و انگلیس علیه سازمان اطلاعات نظامی خود را رد کرد
روسیه اتهامات آمریکا و انگلیس علیه سازمان اطلاعات نظامی خود را رد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
اشتراک
سفارت روسیه در ایالات متحده آمریکا دست داشتن مسکو در حملات هکرها را که در گزارش آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) ذکر شده بود، رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده و انگلیس در گزارشی مشترک ، اداره اطلاعات نظامی روسیه را به دست داشتن در حمله هکرها به صدها ساختار دولتی و خصوصی در سراسر جهان متهم کرده بودند.

سفارت روسیه اعلام کرد : "ما قاطعانه دست داشتن ساختارهای های دولتی روسیه در حملات سایبری  به تأسیسات دولتی و خصوصی در ایالات متحده و خارج از كشور را رد می كنیم".

دیپلمات های روس یادآوری کردند که مبارزه با جرایم اینترنتی برای روسیه در اولویت است و بخشی جدایی ناپذیر از سیاست دولت این کشور برای مقابله با انواع جرایم است.

هکر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2021
روسیه امیدوار گفتگو با آمریکا در مورد امنیت سایبری است

سفارتروسیه  خاطر نشان كرد كه ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور در سپتامبر سال گذشته ، برنامه جامعی را برای احیای  همکاری روسیه و آمریكا در زمینه امنیت اطلاعاتی بین المللی پیشنهاد كرد. از جمله  پیشنهاد حفظ کانالهای ارتباطی مستمر و موثر بین ادارات ذی صلاح دو کشورمطرح شده  بود.

نمایندگی دیپلماتیک روسیه افزود: "ما امیدواریم که طرف آمریکایی شیوه اتهامات بی اساس را کنار بگذارد و روی کار حرفه ای با متخصصان روسی برای تقویت امنیت اطلاعاتی بین المللی تمرکز کند."

سفارت روسیه پیشنهاد کرد به جای این اتهامات در قلمرو آمریكا نظم برقرار شود که  از آنجا حملات مداومب به زیرساخت های مهم در روسیه انجام می شود.

در ایالات متحده ، در طی شش ماه گذشته چندین حمله سایبری رخ داده که مهمترین آنها حملات به شرکت  SolarWinds و اپراتور خط لوله هایColonial Pipeline بوده است. اولین حمله منجر به بروز اختلالات در شبکه های تعدادی از سازمان های دولتی از جمله وزارتخانه ها شد. حمله دوم باعث توقف کار خط لوله ها و ایجاد اختلال در تأمین بنزین در شرق ایالات متحده شد.

مقاممات رسمی واشنگتن روسیه را به حمله سایبری به شرکت  SolarWinds متهم کرده و تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کردند اما  مسکو هرگونه دست داشتن در این هک را انکار می کند. بایدن قبلاً اظهار داشت که حمله سایبری به خط لوله های   Colonial Pipelineمی توانست از روسیه انجام شود اگرچه وی تأکید کرده که اطلاعاتی در رابطه با دست داشتن مقامات روسیه در این حمله ندارد. سفارت روسیه در واشنگتن اتهامات مطرح شده علیه روسیه درباره حمله سایبری به خط لوله های   Colonial Pipelineرا بی اساس خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала