ما متعهد به بازگشت دو طرفه آمریکا و ایران به برجام هستیم

© Photo / U.S. Department of Stateجالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا
جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
اشتراک
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اذعان کرد: واشنگتن متعهد به بازگشت دو طرفه آمریکا و ایران به برجام است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در یک نشست خبری تلفنی به خبرنگاران گفته است همان‌ گونه که آنتونی بلینکن وزیر خارجه گفته است، ما متعهد به بازگشت دو طرفه آمریکا و ایران به برجام هستیم.

درخواست مداخله جویانه فرانسه از ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
درخواست مداخله جویانه فرانسه از ایران

این مقام آمریکایی افزود: رابرت مالی نماینده ویژه ما در امور ایران در واشنگتن پس از بازگشت از دور ششم مذاکرات (وین) در حال رایزنی است.

پیش از این، یک سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نیز  با اشاره به این‌که مذاکرات وین درباره احیای برجام به مراحل حساسی نزدیک شده است، بر لزوم از سرگیری سریع‌تر دور بعدی گفتگوها در این زمینه تاکید کرد.

این سخنگو افزود: همانطور که روز جمعه وزیر امور خارجه (ژان ایو لودریان) در دیدارش با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود تاکید کرد مذاکرات منجر به پیشرفت قابل توجهی شده است، به ویژه در زمینه مسائل هسته‌ای. اما هنوز باید از موانع فنی و چالش‌ های سیاسی برای رسیدن به توافق عبور کنیم.

این سخنگو اضافه کرد: فرانسه در کنار شرکای اروپایی‌ اش به این مذاکرات با هدف رسیدن به توافقی رضایت‌ بخش کاملا متعهد است.

مذاکرات برجام پس از ۶ دور گفتگوهای فشرده و مستمر در وین، به مراحل پایانی نزدیک شده است.

در آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین که هفته گذشته برگزار شد، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفتگوها با هدف یافتن راه حل‌ هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

در پایان این نشست، هیات‌ ها برای کسب دستورالعمل‌ های سیاسی درباره مسائل باقی‌ مانده راهی پایتخت‌ ها شدند تا برای دور هفتم مذاکرات آماده شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала