اولیانوف: نیروگاه بوشهر تأثیری در گفتگوهای احیای برجام ندارد

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر اولیانوف: نیروگاه بوشهر تأثیری در گفتگوهای احیای برجام ندارد
اولیانوف: نیروگاه بوشهر تأثیری در گفتگوهای احیای برجام ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، اظهار داشت: اختلافات بر سر نیروگاه اتمی بوشهر تأثیری در گفتگوهای احیای مجدد برجام ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، به اسپوتنیک گفت: اختلافات احتمالی روسیه و ایران در نیروگاه هسته ای بوشهر نمی تواند بر روند مذاکرات در مورد احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران تأثیر بگذارد.

بلینکن: اختلافات اساسی در برجام داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
بلینکن: اختلافات اساسی در برجام داریم

پیش از این، رسانه ها از اختلافات تهران و مسکو در نیروگاه هسته ای بوشهر در رابطه با پرداخت حقوق پرسنل خبر داده بودند که گفته می شود می تواند در روند مذاکرات وین تأثیر بگذارد.

اولیانوف گفت: چنین گمانه زنی هایی با واقعیت مطابقت ندارند، اگر مشکلی در روابط بین نهادهای اقتصادی بوجود آید، این نمی تواند بر روند مذاکرات وین در مورد احیای برجام تأثیر بگذارد.

روز یکشنبه ۲۰ ژوئن، ششمین دور مذاکرات در مورد احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران (برجام) در وین به پایان رسید، که همچنین بازگشت واشنگتن به توافق را پیش بینی می کند.

مذاکرات از ماه آوریل در پایتخت اتریش در حال انجام است.

در سال ۲۰۱۵، انگلستان، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده، فرانسه و ایران، برنامه اقدام جامع مشترک را امضا کردند. این توافق شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان ضامن عدم رسیدن به تسلیحات هسته ای توسط تهران بود.
در ماه مه ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا، تصمیم گرفت به صورت یک طرفه از توافق برجام خارج شده و تحریم های سختی علیه تهران را بازگرداند.
در پاسخ، ایران با کنار گذاشتن محدودیت های تحقیقات هسته ای، سانتریفیوژها و سطح غنی سازی اورانیوم، کاهش تدریجی تعهدات خود در این توافق نامه را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала