واکنش چین به قصد روسیه در کنار گذاشتن دلار

CC0 / / دلار
دلار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
تمایل روسیه به کنار گذاشتن دلار را شاید بتوان اعتراض به هژمونی آمریکایی نامید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه « Huanqiu shibao»،چن یی جون، کارمند علمی موسسه روسیه، اروپای شرقی و آسیای مرکزی آکادمی علوم چین اظهار داشت که تمایل روسیه به کنار گذاشتن دلار را شاید بتوان اعتراض به هژمونی آمریکایی نامید.

 مالت 200 یورو به گردشگران پرداخت می کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2021
مالت 200 یورو به گردشگران پرداخت می کند

کارشناس چینی تصریح کرد:« کنارگذاشتن دلار توسط روسیه، تأثیر زیادی بر روسیه نخواهد گذاشت، زیرا آمریکا بر خلاف، چین و اروپا شریک اصلی تجاری مسکو نیست. در عین حال،ارز روسیه، خود را به عنوان یک ابزار پرداختی با ثبات نشان داده است.

 

روند جایگزینی دلار در حساب های بین المللی مسکو را می توان « مسخره شدن آمریکا توسط روسیه» تلقی کرد. برای واشنگتن، اقدامات ارزی فدراسیون روسیه نوعی تحقیر به حساب خواهد آمد زیرا «دمارش» مقامات مسکو باعث آن خواهد شد که واشنگتن « در وضعیت ناخوشایندی در چشم متحدان» قرار بگیرد».

پیشتر آنتون سیلوآنوف وزیر دارایی روسیه در باره برنامه های صندوق رفاه ملی اعلام کرد که این صندوق قصد دارد بطور کامل از ارز آمریکایی کنار برود. به جای دلار سهم یورو و یوآن افزایش خواهد یافت.

در آمریکا به نوبه خود اعلام کردندکه نگران مقاصد روسیه و چین در خصوص کنار رفتن از دلار آمریکایی نیستند. دلار ارز ذخیره جهانی است و هیچ ارز دیگری نمی تواند با آن رقابت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала