هشدار به آمریکایی‌ها در خصوص سفر به روسیه

© Photo / U.S. State Departmentوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا: بهتر است شهروندان آمریکا از سفر به قفقاز شمالی و کریمه خودداری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود به شهروندان آمریکایی در خصوص سفر به «قفقاز شمالی از جمله چچن و مونت البروس به واسطه تروریسم، آدم‌ربایی و خطر ناارامی‌های مدنی» هشدار داد.

وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که کشور روسیه در لیست واشنگتن جزء کشورهای سطح چهار محسوب می‌شود به این مفهوم که نباید به آن جا سفر کرد. با تشدید تحرکات کشورهای عضو ناتو در آب‌های قلمرو روسیه، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست که از سفر به قفقاز شمالی و کریمه خودداری کنند.

بیانیه سفارت روسیه در خصوص سفر به این کشور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2021
بیانیه سفارت روسیه در ایران در خصوص سفر به فدراسیون روسیه

شایان ذکر است که مرکز فرماندهی دفاع ملی روسیه روز 28 ژوئن (دوشنبه) اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه روسیه با دقت مراقب تحرکات کشتی‌های جنگی ناتو و سایر کشورهای شرکت کننده در رزمایشی است که در دریای سیاه برگزار می‌شود.

شرکت‌ کنندگان این رزمایش،اوکراین، ایالات متحده، کانادا، انگلیس، هلند، رومانی، بلغارستان، یونان، ترکیه، لتونی هستند. در این رزمایش ۴۰۰۰ پرسنل نظامی، ۴۰ فروند کشتی، قایق و شناورهای تدارکاتی، ۳۰ هواپیما و بیش از ۱۰۰ دستگاه کامیون و خودروی زرهی شرکت خواهند کرد.

روسیه چندی قبل نیز نیروها و ادوات جنگی خود را در مرز با اوکراین مستقر کرد که با واکنش این کشور، آمریکا و ناتو مواجه شد. چندی پیش گزارش شد که یک ناو روسی برای بیرون راندن یک فروند ناو جنگی انگلیس از آب‌های سرزمینی خود نزدیک شبه‌جزیره کریمه مجبور به شلیک اخطار شد. از سوی دیگر یک جنگنده روسی مسیر حرکت این ناو انگلیسی را بمباران کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала