ترامپ: ایران، روسیه و چین آمریکا را تحقیر می کنند

© REUTERS / Jonathan Drakeترامپ: ایران، روسیه و چین آمریکا را تحقیر می کنند
ترامپ: ایران، روسیه و چین آمریکا را تحقیر می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
اشتراک
دونالد ترامپ در اولین راهپیمایی تبلیغاتی خود بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده از سیاست های دولت بایدن انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در نخستین راهپیمایی تبلیغاتی خود در اوهایو پس از ترک مقام ریاست جمهوری، سیاست‌های دولت بایدن انتقاد کرده و بیان داشت که اگر در انتخابات 2020 تقلب نشده بود، می‌توانست در مدت یک هفته با ایران به یک توافق دست پیدا کند.

وی افزود: ایران و چین و روسیه در حال تحقیر ایالات متحده در عرصه بین‌المللی هستند. بایدن نیز با اجرای سیاست‌های فعلی عملاً در حال نابود کردن آمریکا است.

ترامپ درباره عملکرد ۵ ماهه دولت بایدن گفت: این عملکرد یک فاجعه کامل بوده است. جرائم به‌شدت رو به افزایش است، آمار قتل و جنایت افزایش یافته است، خارجی‌ها در حال عبور از مرز و ورود به کشور ما هستند، هیچ کس تاکنون چنین اتفاقاتی را ندیده است.

ترامپ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2021
بازگشت ترامپ به صحنه سیاسی از روز 26 ژوئن سال 2021 میلادی

دونالد ترامپ درخصوص بازگشت احتمالی ایالات متحده به توافق هسته‌ای ایران نیز خاطر نشان کرد: الآن بازگشت به توافق هسته‌ای ایران در حال اتفاق افتادن است که این مسئله یا موجب نابودی اسرائیل خواهد شد یا منجر به یک جنگ بزرگتر می‌شود.

وی در ادامه گفت: ما از توافق هسته‌ای که بر اساس آن 150 میلیارد دلار پول به ایران داده شد، فوراً خارج شدیم. تصور کنید چه توافق احمقانه‌ای بود و حالا دولت فعلی می‌خواهد دوباره به این توافق بازگردد. اگر در انتخابات 2020 تقلب نشده بود و این انتخابات به‌طور سالم برگزار می‌شد، در مدت یک هفته با ایران توافق می‌کردیم.

ترامپ در ادامه اظهاراتش به‌شدت از سیاست‌های مهاجرتی دولت بایدن انتقاد کرد و از حامیانش خواست به حزب جمهوری‌خواه برای پس گرفتن اکثریت کنگره آمریکا کمک کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала