عقیده ژنرال آمریکایی: چین قصد دارد تایوان را تا سال 2027 تصرف کند

© Depositphotos.com / Nicholashanخشم تایوان از بزرگترین نقض حریم هوایی خود از سوی جنگنده های چینی
خشم تایوان از بزرگترین نقض حریم هوایی خود از سوی جنگنده های چینی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2021
اشتراک
ژنرال مارک میلی ، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کنگره این کشور ابراز عقیده کرد که چین قصد دارد تا شش سال آینده به تایوان حمله کرده و این جزیره را در اختیار خود بگیرد اما ظاهراً نمی خواهد در آینده نزدیک چنین کاری را انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبسایت موسسه نیروی دریایی آمریکا، ژنرال میلی گفت: "ارزیابی آنها براساس سخنرانی صدر شی است که از  ارتش آزادیبخش خلق چین خواست تا برنامه های مدرن سازی خود را تسریع کند تا بتواند تایوان را نه در سال 2035 بلکه در سال 2027 تصرف کند." این مقام نظامی آمریکایی در عین حال تأکید کرد که هیچ نشانه ای از تصمیم گیری و آمادگی چین برای چنین حمله ای در آینده نزدیک وجود ندارد.

تایوان: برای رویارویی احتمالی با چین باید آماده باشیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
تایوان: برای رویارویی احتمالی با چین باید آماده باشیم

ژنرال میلی گفت: "منظور توانایی است نه قصد حمله یا تصرف. نظر من این است که این ارزیابی عملیاتی در اینباره است که  آیا آنها قصد حمله یا نصرف در آینده نزدیک را دارند که می تواند به عنوان یک یا دو سال تعریف شود." رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود: "ارزیابی من براساس آنچه اکنون می بینم منفی است، اما این ارزیابی همیشه می تواند تغییر کند. قصد، چنان چیزی است که می تواند به سرعت تغییر کند."

به گفته ژنرال میلی ، حمله به تایوان کمافی السابق یک چالش بزرگ برای ارتش چین است. وی تأکید کرد که تصرف چنین جزیره ای با جمعیت زیاد و توانایی های دفاعی بالا کاری "دشوار و پرهزینه" است. به گفته وی ، هیچ علامتی وجود ندارد که بتواند حاکی از آمادگی برای حل این مشکل طی یکی 12 تا 24 ماه آینده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала