نولاند: هیچ تضمینی برای دستیابی به برجام وجود ندارد

© AFP 2023 / VANO SHLAMOV نولاند: هیچ تضمینی برای دستیابی به برجام وجود ندارد
نولاند: هیچ تضمینی برای دستیابی به برجام وجود ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
اشتراک
معاون امور خارجه امریکا در امور سیاسی اذعان کرد: شکل توافق با ایران معلوم است، اما هیچ تضمینی برای دستیابی به آن وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، ویکتوریا نولاند معاون امور خارجه امریکا در امور سیاسی، روز جمعه در یک کنفرانس آنلاین به میزبانی شورای آمریکایی برای آلمان یک سازمان غیر دولتی مستقر در نیویورک، اعلام کرد: ایالات متحده معتقد است که شکل معامله با ایران از پیش در مذاکرات وین مشخص شده است، اما هنوز تصمیمات اساسی سیاسی اتخاذ نشده است.

اولیانوف: بعید است آمریکا دوباره از برجام خارج شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
اولیانوف: بعید است آمریکا دوباره از برجام خارج شود

وی گفت: ما با هم توانستیم شکل معامله را بررسی کنیم، اما باید تصمیمات اساسی سیاسی گرفته شود.

نولاند در همان زمان گفت: ما هنوز به پایان نرسیده ایم. این ممکن است به زودی اتفاق بیفتد یا اصلاً رخ ندهد. ما باید مراقب باشیم.

در سال ۲۰۱۵، انگلستان، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده، فرانسه و ایران، برنامه اقدام جامع مشترک را امضا کردند. این توافق شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان ضامن عدم رسیدن به تسلیحات هسته ای توسط تهران بود.

در ماه مه ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا، تصمیم گرفت به صورت یک طرفه از توافق برجام خارج شده و تحریم های سختی علیه تهران را بازگرداند.

در پاسخ، ایران با کنار گذاشتن محدودیت های تحقیقات هسته ای، سانتریفیوژها و سطح غنی سازی اورانیوم، کاهش تدریجی تعهدات خود در این توافق نامه را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала