سفارت روسیه به اظهارات پنتاگون در مورد ناوشکن انگلیسی پاسخ داد

CC BY-SA 4.0 / Hammersfan / HMS Defender at Greenwich (cropped image)سفارت روسیه به اظهارات پنتاگون در مورد ناوشکن انگلیسی پاسخ داد
سفارت روسیه به اظهارات پنتاگون در مورد ناوشکن انگلیسی پاسخ داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
اشتراک
سفارت روسیه در ایالات متحده اظهارات سخنگوی پنتاگون در رابطه با حادثه ناوشکن انگلیسی Defender در دریای سیاه را بی اساس خواند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این جان کربی ، سخنگوی وزارت دفاع آمریكا گفته بود كه طبق اطلاعات دریافتی  از لندن ، خبر مربوط به تیراندازی های هشدار دهنده مرزبانی روسیه به سوی  ناوشكن انگلیسی "خبر دروغ  روسیه" است.

​سفارت روسیه در توییتر خود نوشت : "تصویر آنچه که اتفاق افتاده توسط سازمان امنیت فدرال روسیه در اینترنت برای عموم مردم منتشر شده است."

سفارت روسیه در امریکا خاطرنشان کرد "انکار چیزهای واضح" توسط ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که پنتاگون "همچنان در مورد اوضاع واقعی در کریمه روسیه و اطراف آن توهم دارد".

در فیلم منتشره توسط سرویس امنیت فدرال روسیه، کاملا مشخص است که چطور مرزبانان روسیه از ناوشکن انگلیسی می خواهند آبهای روسیه را ترک کند و پس از چند بار هشدار آتش اخطار دهنده گشوده می شود. فرمان آتش صادر می شود:« آتش هشدار انجام شود! آتش هشدار انجام شود! مانع از اصابت شوید! مانع از اصابت مستقیم شوید! آتش!».پس از آتش هشدار، ناوشکن انگلیسی آبهای روسیه را ترک کرد.

شایان ذکر است که روز 23 ژوئن، ناوشکن نیروی دریایی انگلیس به نام  Defender از مرز آبی روسیه عبور کرده و به  اندازه سه کیلومتر وارد آبهای روسیه در نزدیکی دماغه فیولنت (کریمه) شد. کشتی انگلیسی پس از آنکه کشتی گشت مرزبانی روسیه آتش هشدار دهنده گشود و هواپیمای روسی سوخو 24 ام  بمباران هشدار دهنده ای را انجام داده و چهار بمب اوفاب ـ 250   (OFAB-250)  را به مسیر حرکت ناوشکن انگلیسی پرتاب کرد، آبهای روسیه را ترک کرد

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала