پیروزی‌های میدان نبرد یمن، آمریکا را مجبور به اعتراف کرد

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisپیروزی‌های میدان نبرد یمن، آمریکا را مجبور به اعتراف کرد
پیروزی‌های میدان نبرد یمن، آمریکا را مجبور به اعتراف کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
اشتراک
پیروزی‌های میدان نبرد ایالات متحده را مجبور کرد که انصارالله را به عنوان یک طرف قانونی در یمن به رسمیت بشناسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «المیادین»، پیروزی‌های میدان نبرد ایالات متحده را مجبور کرد که انصارالله را به عنوان یک طرف قانونی در یمن به رسمیت بشناسد.

عبد الوهاب المحبشی در این خصوص گفت: «این سخنان لندرکینگ در واقع اعتراف ضمنی به این است که ایالات متحده در پشت پرده جنگ یمن حضور داشته است».

تیموثی لندرکینگ  روز 24 ژوئن ( پنجشنبه) اظهار داشت که آمریکا جنبش انصارالله را به عنوان یک طرف قانونی به یمن به رسمیت می‌شناسد.

پیشنهاد حوثی‌ها برای میانجیگری در پرونده سد النهضه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2021
پیشنهاد حوثی‌ها برای میانجیگری در پرونده سد النهضه

سخنان المحبشی یک ماه پس از آن روی می‌دهد که عملیات تهاجمی گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در «جیزان» واقع در جنوب عربستان شدت گرفت. این عملیات از سه مسیر اصلی مواضع ارتش سعودی در «جبل الام بی سی- تباب الفخیده و التبه البیضاء- القمبوره، العمود، تویلق و شرق قایم صیاب» انجام شد و نیروهای یمنی در جریان این عملیات، به پیشروی‌های بزرگی دست یافته و کنترل کامل این مناطق را در دست گرفتند و خسارات زیادی را به نیروهای دشمن وارد کردند.

در جریان این عملیات شماری از افسران و نظامیان ارتش ائتلاف عربستان در کمین‌هایی که زره پوش‌ها را هدف گرفت و تلاش داشتند، فرار کنند و نیز با هدف قرار گرفتن دیگر استحکامات دشمن کشته یا زخمی شدند. براساس این گزارش بیش از ۸۰ افسر و نظامی ارتش عربستان و مزدوران سودانی و یمنی مورد حمایت ریاض در این عملیات کشته یا زخمی شدند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن زمام نبرد را در اطراف شهر مأرب به دست گرفته‌اند و مطابق با نقشه‌های نظامی خود برای کاهش تلفات در حال عقب راندن نیروهای وابسته به ریاض هستند.

نیروهای ائتلاف عربستان تا اوایل زمستان سال ۹۸ ابتکار عمل را در استان مارب در دست داشتند اما با شروع عملیات رزمندگان یمنی تحولات میدانی تغییر کرد و بخش‌های وسیعی از این استان از اشغال خارج شد و همه امیدهای ریاض بر باد رفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала