درخواست نماینده کریمه: انگلیس به لیست کشورهای غیردوست برای روسیه اضافه شود

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست نماینده کریمه: انگلیس به لیست کشورهای غیردوست برای روسیه اضافه شود
درخواست نماینده کریمه: انگلیس به لیست کشورهای غیردوست برای روسیه اضافه شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
اشتراک
گئورگی مرادوف، معاون نخست وزیر دولت جمهوری کریمه و نماینده دائم این جمهوری خودمختار در ریاست جمهوری روسیه پس از حادثه ظاهر شدن ناوشکن انگلیسی در سواحل شبه جزیره کریمه پیشنهاد کرد ه انگلیس را در لیست کشورهای غیر دوست برای روسیه قرارگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناوشکن نیروی دریایی انگلیس به نام  Defender از مرز عبور کرده و به  اندازه سه کیلومتر وارد آبهای روسیه در نزدیکی دماغه فیولنت (کریمه) شده است. کشتی انگلیسی پس از آنکه کشتی گشت مرزبانی روسیه آتش هشدار دهنده گشوده و هواپیمای روسی سوخو 24 ام  بمباران هشدار دهنده ای را انجام داده و چهار بمب اوفاب ـ 250   (OFAB-250)  را به مسیر حرکت ناوشکن انگلیسی پرتاب کرد، کشتی روسیه را ترک کرد. وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد ناوشکن این در حال عبور از آبهای سرزمینی اوکراین بود.

هشدار رئیس جمهور روسیه به رئیس سازمان اطلاعات انگلیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2021
هشدار رئیس جمهور روسیه به رئیس سازمان اطلاعات انگلیس

مرادوف گفت: "انگلیس مدتهاست مانند همه شرکت کنندگان در تلاش برای سوء فصد به تمامیت ارضی ما شرکت دارد و شایسته قرارگرفتن  در لیست کشورهای غیر دوست است. حادثه ناوشکن این موضوع را تأیید می کند."

به نظر وی ، انگلیس در ائتلاف کشورهای ضد روس ایجاد شده توسط اوکراین دارد که قرار است در اجلاس به اصطلاح بین المللی "پلتفرم کریمه" گرد هم آیند، نقش ویژه ای بازی خواهد کرد. نماینده دائم کریمه خود را بیان کرده و گفت : "نکته شماره یک در دسیسه قریب الوقوع بزرگ ، آزادیکشتی رانی  ناتو در دریای سیاه است."

دولت روسیه قبلاً لیست کشورهای غیر دوست را تصویب کرده که شامل دو کشور ایالات متحده آمریکا  و جمهوری چک است.

پیش از این ، ولادیمیر زلنسکی ، رئیس جمهور اوکراین از راه اندازی به اصطلاح "پلتفرم کریمه" خبر داد. این اجلاس برای 23 اوت برنامه ریزی شده است. کیف تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده، ترکیه، انگلیس، کانادا و اتحادیه اروپا را به شرکت در آن دعوت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала