گزارش و تحلیل

آیا دولت فعلی افغانستان پس از خروج آمریکا سقوط خواهد کرد؟

© The Islamic Republic of Afghanistanآیا دولت فعلی افغانستان پس از خروج آمریکا سقوط خواهد کرد؟
آیا دولت فعلی افغانستان پس از خروج آمریکا سقوط خواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
اشتراک
روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به داده های جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا پیش بینی کرد دولت افغانستان شش ماه پس از خروج ارتش آمریكا از این کشور، مورد هجوم تروریست ها قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک،  ده سال پیش سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده امریکا اوسامه بن لادن رهبر القاعده  را سر به نیست کردند

در مقاله منتشره در روزنامه وال استریت ژورنال آمده است، طبق تخمین های مختلف، دولت اشرف غنی رئیس جمهور فعلی افغانستان  فقط بین سه ماه تا یک سال در قدرت باقی خواهد ماند.

بایدن گفت که پوتین به او قول کمک در افغانستان را داده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2021
بایدن گفت که پوتین به او قول کمک در افغانستان را داده است

ایالات متحده تا به حال بیش از 3500 نفر از پرسنل و تجهیزات نظامی خود را از این کشور خارج کرده است. قرار است بقیه نیروهای نظامی منطقه را تا 11 سپتامبر ترک کنند. چنین مهلتی در ماه آوریل توسط جو بایدن رهبر آمریکا تعیین شد. اکنون  به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال ، اکنون ایالات متحده از ارتش خود خواسته است تا در شرایط انتشار گزارش هایی درباره یشروی شبه نظامیان عضو جنبش طالبان که در روسیه ممنوع است، سرعت خروج نیروهای خود از افغانستان را کاهش دهد.

به گفته دبورا لیونز نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان، شبه نظامیان ی طالبان ، از زمان آغاز حمله خود در ماه مه بیش از 50 منطقه افغانستان را تحت کنترل خود درآورده اند و احتمالاً اکنون آماده آغاز عملیات برای تصرف تعدادی از استان ها هستند. بر اساس گزارش رسانه ها ، از ابتدای ماه مه بیش از 50 شهرستان  افغانستان  واقع در مجاورت مراکز ولایات ، تحت حاکمیت طالبان قرار گرفته اند.

لیونز پیشنهاد داد: "این نشان می دهد که طالبان در موقعیت هایی قرار می گیرند تا پس از اتمام خروج نیروهای خارجی، مراکز استان ها را نیز  تصاحب کنند." وی از سران کشورها خواست تا بر طالبان تأثیر بگذارند تا آنها در مذاکرات با مقامات افغانستان و نه در جنگ به دنبال راه حل برای مشکلات باشند.

در 22 ژوئن  گزارش شد که شبه نظامیان طالبان منطقه مهم امام صاحب در افغانستان را تصرف کردند. در مجموع ، طالبان اکنون در 26 ولایت از 34 ولایت کشور با مقامات دولتی می جنگند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала