آمریکا اظهارات رئیس دفتر روحانی مبنی بر لغو تحریم‌های بیمه، نفت و کشتیرانی را رد کرد

© Photo / U.S. State Departmentوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
اشتراک
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اظهارات اخیر مطرح شده از سوی محمودرئیس دفتر رئیس جمهوری ایران درباره موافقت حاصل شده در مذاکرات وین پیرامون لغو برخی تحریم ها را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از ایسنا ، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک ایمیل به این مجله در تناقض با اظهارات محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری ایران، گفت که هیئت مذاکره کننده آمریکایی در وین با لغو تحریم ها علیه ایران موافقت نکرده اند. 

ایران از موافقت برای لغو بیش از 1000 تحریم خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
ایران از موافقت برای لغو بیش از 1000 تحریم خبر داد

این سخنگو در این ایمیل این موضوع را رد کرد که آمریکا موافقت کرده است تحریم های اعمال شده در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در زمینه، بیمه، نفت و صنعت کشتیرانی و برخی افراد ایرانی را لغو کند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت «اقدامات مربوط به تحریم که آمریکا باید انجام دهد» بخشی از مذاکراتی هستند که ایران و آمریکا برای بازگشت به توافق چندجانبه هسته ای در آن مشارکت دارند. 

وی بیان کرد که مذاکرات پیشرفت کرده اند و رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برنامه دارد به زودی برای دور جدیدی از مذاکرات به وین بازگردد. 

او ادامه داد: در طول مذاکراتی به این پیچیدگی، مذاکره کنندگان سعی می کنند  پیش نویس متنی را که مسائل اصلی را در بر می گیرد آماده کنند. اما با این وجود هم، وقتی راجع به همه چیز موافقت نشده است، راجع به چیزی موافقت نمی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала