روحانی: اگر به عراقچی اختیار دهند، می‌رود و توافق را نهایی می‌کند

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyروحانی: اگر به عراقچی اختیار دهند، می‌رود و توافق را نهایی می‌کند
روحانی: اگر به عراقچی اختیار دهند، می‌رود و توافق را نهایی می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
اشتراک
حسن روحانی: مردم عهد ما با شما این بود که در برابر آمریکا تسلیم نشویم.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در جلسه امروز هیئت دولت درباره تلاش‌های دیپلماتیک تیم وزارت خارجه در مذاکرات احیای برجام در وین، با اشاره به اینکه اگر به آقای عراقچی اختیار دهند، می‌رود و توافق را نهایی می‌کند، تصزیح کرد: "اگر بخواهند همین امروز تحریم را برمی‌داریم".

حسن روحانی در جلسه هیئت دولت خطاب به ملت ایران گفت: دولت کار بزرگی انجام داده است و جنگ اقتصادی را به پایان رسانید، دولت در سایه ایثار و فداکاری مردم و رهنمودهای رهبری، آمریکا را پای میز مذاکره در وین کشاند و مسائل مهم را حل و فصل کردیم.

درخواست روحانی از ستاد اقتصادی دولت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2021
درخواست روحانی از ستاد اقتصادی دولت

وی در ادامه گفت: "اگر بخواهند همین امروز می‌توانیم تحریم را تمام کنیم. نه فردا، همین امروز دوم تیر می‌توانیم تحریم را تمام کنیم، همین الان اختیارات به آقای دکتر عراقچی بدهیم، به وین برود و در عرض چند روز توافق را نهایی کند و تحریم هم برداشته شود".

رئیس‌جمهوری ایران در ادامه گفت: ما کارمان را انجام دادیم، حال یک سری پیچ و خم دارد، یک سری گرفتاری‌های سیاسی دارد نمی‌خواهم الان وارد آن شوم. چرا واقعیت را نمی‌گوییم؟ دولت کار بزرگی تا اینجا انجام داده است، اولا کشور را در این سه سال و نیم جنگ حفظ کرده و جنگ اقتصادی را با موفقیت به پایان رسانده است.

هنری رُم، تحلیلگر مسائل ایران در گروه اوراسیا در واکنش به این اظهارات روحانی، در توئیتی مدعی شد: "روحانی تلویحاً ادعای ایالات متحده که تهران تصمیمات سیاسی لازم را برای دستیابی به توافق نگرفته است را تأیید می‌کند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала