گزارش و تحلیل

مجله آلمانی: غرب روسیه را طرد کرده و اکنون هزینه آن را پرداخت می کند

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر مجله آلمانی: غرب روسیه را طرد کرده و اکنون هزینه آن را پرداخت می کند
 مجله آلمانی: غرب روسیه را طرد  کرده و اکنون هزینه آن را پرداخت می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
اشتراک
خانم فرانزیسکا آگوستین، مقاله نویس مجله آلمانی اشپیگل ، غرب را به خاطر طرد روسیه و نزدیک شدن مسکو به چین مقصر دانست.

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه نگار در مقاله خود رهبران کشورهای اروپایی را به دلیل انتقاد از وضعیت حقوق بشر در روسیه سرزنش کرد. وی به عنوان نمونه عربستان سعودی را ذکر کرد، كه غرب دوستی با وی را علی رغم شكنجه ، قتل و سایر موارد نقض حقوق بشر در آنجا ارج می نهد.

پوتین از افزایش امکانات نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
پوتین از افزایش امکانات نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه خبر داد

وی نوشت: "در مورد روسیه، حدس زدن كه جنگ سرد در ذهن مردم ادامه دارد ، كار سختی نیست."

آگوستین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را مردی با سنت های غربی خواند و به سهم وی در احیای روسیه اشاره کرد. این روزنامه نگار سخنرانی رئیس دولت روسیه  در بوندستاگ را در سال 2001 نیز به خاطر آورد.

روزنامه نگار آلمانی می نویسد پوتین پیشنهاد ایجاد منطقه تجارت آزاد از ولادی وستوک تا لیسبون و همچنین  پذیرش روسیه در ناتو را در برابر اعضای پارلمان آلمان مطرح کرد.

نویسنده خاطرنشان كرد كه از آن زمان تاكنون هیچ چیز دچار  تغییر مثبت نشده زیرا غرب هنوز دندانهایش را برای  روسیه تیز می كرد.

آگوستین تأکید کرد که رئیس جمهور روسیه طی سخنرانی خود در مونیخ در سال 2007 ، تلاش دیگری برای بر سر عقل آوردن غرب انجام داد. پوتین هشدار داد که ادامه سیاست ضد روسی و همچنین مداخلات مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل مانند سال 1999 در کوزوو خسارات زیادی به جهان وارد خواهد کرد. در این مقاله آمده است که وی پیشنهاد همکاری با غرب را داد اما هیچ پاسخی دریافت نکرد.

به گفته این روزنامه نگار، کرملین در سال 2011 هنگامی که با ایجاد منطقه پرواز ممنوع در لیبی موافقت کرد ، خود را فریب خورده احساس کرد که بعدا این عملیات غرب منجر به سرنگونی معمر قذافی و فروپاشی لیبی شد.

در ادامه مقاله اشپیگل آمده است: "روسیه جنگهای بی معنایی را نیز که به نام دموکراسی در افغانستان و عراق انجام شد فراموش نمی کند. حضور طولانی مدت ناتو در افغانستان نتایج کمی به همراه داشته است و عراق پس از سرنگونی صدام دیکتاتور غیرقابل کنترل شده است"

وی افزود در این شرایط غرب همچنان روسیه را به خاطر جنگ با تروریست ها در چچن محکوم می کرد.

آگوستین سخنان ویلفرید ییلگه،  متخصص در امور اروپای شرقی  را نقل می کند که روسیه را متهم كرد "با سربازان و تمرینهای نظامی خود به طور خطرناكی به مرزهای ناتو نزدیكپک می شود".

نویسنده مقاله یادآور شد: "چنین مواردی را فقط می توان به عنوان یک شوخی تلقی کرد. بالاخره وضعیت درست برعکس است: ناتو ، با پذیرش اعضای جدید به مرزهای روسیه نزدیکتر می شود."

به نظر وی ، مسکو قصد حمله به کشورهای بالتیک یا لهستان را ندارد  اما غرب این را باور نمی کند.

این روزنامه نگار نوشت: "در سال های اخیر و تا به امروز ، روسیه دائماً با ابتکار عمل ، پیشنهادهایی را به غرب ارائه داده است.

وی خاطرنشان کرد که غرب پکن را تهدیدی بزرگ تلقی می کند و پیامدهای منفی را برای مسکو پیش بینی کرد. آگوستین افزود که ناتو می فهمد که روسیه این سازمان را تهدید نمی کند  اما همچنان به تسلیح خود ادامه می دهد.

در پاین مقاله منتشره در مجله آلمانی آمده است: "از یک طرف همچون  رئیس جمهور سابق آمریکا باراک اوباما به روسیه گفته می شود که فقط یک قدرت" منطقه ای "است و  از طرف دیگر، تجاوزکار خوانده می شود. این راهر طوری می خواهید درک کنید"

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала