آمریکا ۳۶ سایت ایرانی را برای نقض تحریم ها مسدود می کند

© Fotolia / Tomasz Zajdaآمریکا ۳۶ سایت ایرانی را برای نقض تحریم ها مسدود می کند
آمریکا ۳۶ سایت ایرانی را برای نقض تحریم ها مسدود می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
اشتراک
وزارت دادگستری ایالات متحده ۳۶ سایت ایرانی را برای نقض تحریم ها مسدود می کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریكا اعلام کرد: آمریكا وب سایت های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را به دلیل نقض تحریم های آمریكا متوقف كرده است.

ایران در توقیف سایت‌ های ایرانی از سوی آمریکا واکنش نشان داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
ایران به توقیف سایت‌ های ایرانی از سوی آمریکا واکنش نشان داد

روز سه شنبه، هنگام ورود به وب سایت های شبکه های تلویزیونی ایرانی پرس تی وی و العالم و المسیره تحت کنترل حوثی ها، گزارش شد که به دلیل مصادره دامنه های آنها توسط مقامات آمریکایی، دسترسی به آنها متوقف شده است.

بر اساس بیانیه ای که در وب سایت وزارت دادگستری ایالات متحده منتشر شده، محدودیت ها بر روی ۳۳ صفحه وب سایت مورد استفاده متحدین ایران و سه سایت دیگر تحت کنترل شبه نظامیان کتائب حزب الله اعمال شده است.

وزارت دادگستری گفت، که این سایت ها با حکم دادگاه مسدود شده و "در ارتباط با نقض تحریم های ایالات متحده" نقش داشته اند.

وزارت دادگستری امریکا یادآور می شود که در اکتبر گذشته، دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) تشخیص داد که متحدین تحت کنترل سپاه پاسداران نمی توانند خدماتی از جمله دامنه ها را در ایالات متحده بدون مجوز دریافت کنند.

وزارت دادگستری افزود: این تصمیم در پاسخ به "تمرکز رژیم ایران بر روند انتخابات ایالات متحده و تلاش های غیرمتعارف آن برای ایجاد اختلاف میان رای دهندگان از طریق انتشار اطلاعات نادرست و انجام اقدامات نفوذی سو استفاده شده است".

دادگستری ادعا می كند: ساختارهای دولت ایران كه ظاهراً به عنوان سازمان های خبری و رسانه ای مبدل شده اند، قصد دارند روندهای دموكراتیک را در ایالات متحده تضعیف كنند.

کتائب حزب الله در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک سازمان تروریستی در ایالات متحده شناخته شد و همچنین مجوز OFAC برای استفاده از دامنه را نداشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала