ایران به توقیف سایت‌ های ایرانی از سوی آمریکا واکنش نشان داد

© AP Photo / Mary Altafferایران در توقیف سایت‌ های ایرانی از سوی آمریکا واکنش نشان داد
ایران در توقیف سایت‌ های ایرانی از سوی آمریکا واکنش نشان داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
اشتراک
سخنگوی نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل، در واکنش به توقیف دامنه برخی وب‌ سایت‌ های ایرانی توسط آمریکا، آن را تلاشی برای محدود سازی آزادی بیان خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، شاهرخ ناظمی سخنگوی هیئت نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل، درباره توقیف دامنه برخی از وب سایت ها از سوی وزارت دادگستری آمریکا گفت، که این کشور سعی دارد مانع آزادی بیان شود.

آمریکا پورتال کانالهای تلویزیونی ایرانی پرس تی وی و العالم را مسدود کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2021
آمریکا پورتال کانالهای تلویزیونی ایرانی پرس تی وی و العالم را مسدود کرد

ناظمی ادامه داد: با رد کردن این اقدام غیرقانونی و زورگویانه که تلاشی است برای محدودسازی آزادی بیان، این مسئله از مجاری قانونی پیگیری خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اظهارات ناظمی در پی این مطرح می شود که دولت آمریکا روز سه‌ شنبه دامنه وب سایت شبکه خبری پرس تی‌ وی، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به آدرس Presstv.com را توقیف کرد. همچنین دامنه وب سایت‌های العالم و المسیره نیز توسط آمریکا توقیف شده است.

در پی این اقدام، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر در خصوص توقیف دامنه وب سایت پرس تی‌ وی، العالم و المیسره توسط دولت بایدن امتناع کرد.

لورا روزن خبرنگار برجسته آمریکایی، درر توییتی نوشت که ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرده است که چیزی برای گفتن در خصوص توقیف دامنه وب سایت پرس تی‌ وی توسط واشنگتن ندارد، اما گفت که از نظر وی ممکن است وزارت دادگستری آمریکا به زودی در این خصوص اطلاعاتی ارائه دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала