آمریکا چین را با انزوای بین المللی تهدید کرد

© AP Photo / Carolyn Kasterجیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2021
اشتراک
سالیوان: اگر چین در تحقیقات مرتبط با منشاء کرونا همکاری نکند، با انزوا در جامعه بین‌المللی مواجه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در گفتگو با شبکه «فاکس نیوز» تاکید کرد که اگر چین در تحقیقات مرتبط با منشاء کرونا همکاری نکند، با انزوا در جامعه بین‌المللی مواجه خواهد شد.

مقام آمریکایی درباره خطر موشک‌های ابرفراصوت روسیه و چین هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2021
مقام آمریکایی درباره خطر موشک‌های ابرفراصوت روسیه و چین هشدار داد

سالیوان در ادامه افزود:« این همان کار دیپلماتیک است. هدایت کشورهای جهان و فشار سیاسی و دیپلماتیک روی چین که اصلی ترین بخش تلاش ما است تا در نهایت پکن را مقابل یک انتخاب سخت قرار دهیم و آن اینکه یا به شکل مسئولانه ای اجازه تحقیقات درباره منشاء کرونا را می دهید یا اینکه با انزوا در جامعه بین المللی مواجه می شوید».

شایان ذکر است که پکن به تیم کارشناسان سازمان جهانی بهداشت اجازه تحقیقات داده است. تیم کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به این نتیجه رسیده که بعید است ویروس از یک آزمایشگاه نشات گرفته باشد و شاید این پاندمی مرگبار از طریق حیوانات وحشی به انسان منتقل شده است.

روز 20 ماه مه آمریکا اعلام کرد که ثبوت غیرمستقیم جدی وجود دارد که نشان میدهد شیوع ویروس کرونا در نتیجه نشت ویروس از آزمایشگاه تحقیقاتی چین صورت گرفته است. مقامات چین به نوبه خود  به احتمال نشت ویروس از آزمایشگاه نظامی آمریکایی « فورت دتریک» اشاره می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала