اعتراض ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی به ستاد انتخابات ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ابراهیم رئیسی
 ابراهیم رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2021
اشتراک
ستاد سید ابراهیم رئیسی طی نامه‌ای شکایت خود را مبنی بر اخلال در برگزاری انتخابات در برخی از شعب به رئیس کمیسیون تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  مهر، ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی طی نامه‌ای شکایت خود را مبنی بر اخلال در برگزاری انتخابات در برخی از شعب به رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ارائه کرد.

انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شد: اخبار لحظه به لحظه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2021
انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران آغاز شد: اخبار لحظه به لحظه

متن این نامه به شرح ذیل است:

«رئیس محترم کمیسیون تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سلام علیکم

به استحضار می‌رساند علی‌رغم آغاز رأی‌گیری از ساعت ۷ صبح، گزارش‌های متعدد از مناطق مختلف کشور نشان‌دهنده وجود اخلال جدی در فرآیند برگزاری انتخابات است که به پیوست تعدادی از اعتراض‌های رسمی نماینده ستاد در وزارت کشور ارسال می‌شود.

خواهشمند است در بخش‌های خبری و برنامه‌های صدا و سیما و مراکز استان‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی و تذکر به مجریان و وزارت کشور اقدام عاجل را مبذول فرمائید.»

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراها و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان ایران از ساعت ۷ صبح امروز به وقت تهران آغاز شد.

واجدین شرایط ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر شامل ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند  که در این‌دوره یک ‌میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رأی‌اولی واجد شرایط شامل، ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر زن می‌باشند.

همچنین ۳ میلیون و پانصد هزار ایرانی خارج از این کشور نیز واجد شرایط رأی دادن هستند که ۱۳۳ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران و ۲۳۴ شعبه أخذ رأی در خارج از کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده شده و در سه کشور سنگاپور، یمن و کانادا، با توجه به قطع روابط و تعطیلی سفارت ایران در این کشورها انتخابات برگزار نخواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала