لاوروف: روسیه دچار بلندپروازی های ابرقدرتی نیست

© REUTERS / Russian Foreign Ministryلاوروف: روسیه دچار بلندپروازی های ابرقدرتی نیست
لاوروف: روسیه دچار بلندپروازی های ابرقدرتی نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو دچار بلندپروازی های ابرقدرتی نبوده و تمایلی به گسترش برنامه های خود در سراسر کره زمین ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در کنفرانس بزرگداشت پریماکوف گفت:"اتفاقاً، ما دچار بلندپروازی های ابرقدرتی  نیستیم و مهم نیست که کسانی تلاش کنند خود و دیگران را به عکس این موضوع متقاعد کند. ما آن شور و اشتیاق همکاران غربی ما را نداریم که همچون رسولان در تلاشند برنامه ارزش های دموکراتیک خود را در سراسر کره خاکی گسترش دهند. واضح است که تحمیل الگوی رشد و توسعه از خارج به هیچ چیز خوبی منجر نمی شود."

لاوروف : ناتو برنامه ی شومی علیه روسیه دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
لاوروف: ناتو برنامه ی شومی علیه روسیه دارد

وی تأكید كرد كه نظم فعلی جهان مجموع توافقات قدرت های پیروز در جنگ جهانی دوم است. روسیه با کسانی که می خواهند نتایج این جنگ را زیر سوال ببرند، مخالفت خواهد کرد.

وزیر افزود: "ما نمی توانیم با کسانی همراهی کنیم که تلاش می ورزند سیر طبیعی تاریخ را به عقب برگردانند  و این کار را نخواهیم کرد".

یوگنی پریماکوف، سیاست‌مدار،  دیپلمات و دانشمند مشهور علوم سیاسی روسیه  بود که در سال 2015 درگذشت. وی از سال ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ نخست‌وزیر روسیه بود. پریماکوف در طول دورهٔ طولانی فعالیت خود از جمله وزیر امور خارجه روسیه و رئیس سرویس اطلاعاتی این کشور بوده ‌است. او هم‌چنین یک آکادمیسین و عضو آکادمی علوم روسیه بود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала