علاقمندی ترامپ به ایده بر عهده گرفتن ریاست مجلس نمایندگان کنگره آمریکا

© REUTERS / JOE SKIPPERعلاقمندی ترامپ به ایده بر عهده گرفتن ریاست مجلس نمایندگان کنگره آمریکا
علاقمندی ترامپ به ایده بر عهده گرفتن ریاست مجلس نمایندگان کنگره آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2021
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا اعلام کرد پیشنهاد ریاست مجلس نمایندگان برایش "جالب" است اما امکان حضور خود به عنوان نامزد نمایندگی در انتخابات میان دوره ای این مجلس کنگره در سال 2022 را اندک ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه هیل این ایده قبلاً توسط استیو بانون، دستیار سابق ترامپ ابراز شده بود و به دنبال مجری یک کانال رادیویی راست گرای افراطی در اینباره از رئیس جمهور سابق سول کرد. ترامپ در پاسخ گفت: "این ایده خیلی جالب است."

ترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2021
ترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست

ترامپ برای انتخاب به سمت رئیس مجلس نمایندگان، باید نه تنها در انتخابات حوزه انتخابیه خود پیروز شودبلکه همچنین از حمایت اکثریت نمایندگان کنگره برخوردار شود که برای آن تعداد نمایندگان جمهوری خواه در این مجلس باید از تعداد نمایندگان دموکرات بیشتر شود. در انتخابات 2018، جمهوری خواهان اکثریت خود را در مجلس نمایندگان از دست دادند. در سال 2020 نیز دموکرات ها اکثریت خود را حفظ کرده و نانسی پلوسی  رئیس این مجلس باقی ماند.

رئیس جمهور پیشین گفت برخی پیشنهاد کردند كه وی برای نمایندگی مجلس سنا ، مجلس دیگر كنگره نامزد شود اما "اما ایده شما (عضویت و ریاست مجلس نمایندگان)ممکن است بهتر باشد."

روزنامه هیل خاطرنشان می سازد اگر ترامپ تصمیم به شرکت در انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان بگیرد ، با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

پیش از این، رئیس جمهور سابق آمریکا فقط تمایل خود را برای شرکت مجدد در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری را  اعلام کرده بود . قرار است شنبه شب به وقت محلی (بامداد یکشنبه به وقت تهران) ترامپ در کنگره حزب جمهوری خواه در کارولینای شمالی سخنرانی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала