نماینده روسیه: احیای برجام ممکن است تاثیر مثبتی بر وضعیت خلیج فارس بگذارد

© AP Photo / Lisa Leutnerروسیه به هرگونه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس رای مخالف خواهد داد
روسیه به هرگونه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس رای مخالف خواهد داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2021
اشتراک
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین عنوان کرد که احیای توافق هسته‌ای می‌تواند مسیر گفت‌وگو میان کشورهای منطقه را باز کند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز شنبه در توییتی نوشت: احیای برجام ممکن است تاثیر مثبتی بر وضعیت خلیج فارس بگذارد و مسیر گفت‌وگو میان کشورهای منطقه‌ بر سر مشکلات امنیت منطقه‌ای را با توجه به ابتکارهای موجود از جمله چشم‌انداز روسیه برای امنیت جمعی در منطقه را باز کند.

​وی در توییت دیگری افزود: چشم‌انداز روسیه برای امنیت جمعی در خلیج فارس سال‌ها پیش مطرح شد. این طرح اصلاح شده است و می‌تواند مطابق با دیدگاه‌های کشورهای خلیج فارس بیش از این نیز به روزرسانی شود.

​پبشتر میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه درمذاکرات برجامی در پایتخت اتریش اعلام داشت که گفتگوهای وین در مورد احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت خوبی دارد.

نماینده دائمی روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: "مذاکرات با موفقیت پیش می رود." اولیانوف افزود: "در مورد تحریم های ایالات متحده علیه ایران كه باید لغو شوند، تقریباً شفافیت كامل وجود دارد. درباره لیستی از اقدامات هسته‌ای كه ایران باید برای بازگشت به تعهدات هسته‌ای خود [در برجام] انجام دهد، تقریباً توافق شده است."

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала