اتحادیه اقتصادی اوراسیا در انتظار تجارت آزاد با ایران پس از لغو تحریم ها

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اقتصادی اوراسیا در انتظار تجارت آزاد با ایران پس از لغو تحریم ها
اتحادیه اقتصادی اوراسیا در انتظار تجارت آزاد با ایران پس از لغو تحریم ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2021
اشتراک
اتحادیه اقتصادی اوراسیا در انتظار برداشته شدن هر چه زودتر تحریم ها علیه ایران است و امیدوار است پس از آن توافقاتی درباره ایجاد منطقه تجارت آزاد با این کشور حاصل شود.

به گزارش اسپوتنیک، آندره اسلپنف، وزیر بازرگانی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حاشیه همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ SPIEF)) این مطلب را اعلام کرد.

امیدواری قطر به حل و فصل تضادها با ایران از طریق گفتگو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2021
امیدواری قطر به حل و فصل تضادها با ایران از طریق گفتگو

اسلپنف گفت:  "ما.. در انتظار برداشته شدن هر چه زودتر بسته تحریم ها آمریکا علیه ایران  بوده و ... امیدواریم كه در همین ماه تصمیمات مناسبی در مورد رفع این تحریم ها گرفته شود. دراین رابطه مذاكرات با طرف ایرانی در مورد توافق نامه تجارت آزاد با فرمت كامل تحرک پیدا کرده است".

وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر توافق موقت در مورد تعداد محدودی از خطوط تعرفه ای وجود دارد. وزیر بازرگانی اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: "بر اساس این توافق نامه، ما قصد داریم به یک توافق جامع کامل دست یابیم که چارچوبی را  برای توسعه تجارت با ایران و به ویژه در زمینه همکاری و تعاون از جمله همکاری ها در زمینه فناوری تشکیل دهد."

همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در سال 2021 یعنی امسال از 2 تا 5 ژوئن به صورت حضوری برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала