رئیس جمهور آمریکا ۲۸ شرکت چینی را تحریم کرد

© REUTERS / JONATHAN ERNSTرئیس جمهور آمریکا ۲۸ شرکت چینی را تحریم کرد
رئیس جمهور آمریکا ۲۸ شرکت چینی را تحریم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2021
اشتراک
دولت آمریکا شامگاه پنجشنبه ۲۸ شرکت چینی را به لیست سیاه سرمایه‌گذاران آمریکایی اضافه کرد.

به گزارش اسیپوتنیک به نقل از العالم، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با صدور دستوری اجرایی، این شرکت‌ها را به بهانه ارتباط با ارتش چین در لیست سیاه قرار داده است. با این دستور، شرکت‌های آمریکایی از مراودات تجاری با شرکت‌های مذکور منع می‌شوند.

وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
سخنگوی وزارت خارجه چین: آمریکا بزرگترین هکر جهان است

این در حالی است که امروز (پنجشنبه) «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا درخواست کرد «کار کثیف» سرکوب شرکت‌های متعلق به دیگر کشورها به بهانه محافظت از امنیت ملی را متوقف کند.

در حال حاضر تنش میان آمریکا و چین به شدیدترین سطح خود از زمان عادی سازی روابط میان دو کشور در سال ۱۹۷۹ رسیده است. بخش عمده این افزایش تنش به دلیل اعمال تعرفه‌های سنگین بر روی کالاهای چینی است که از سوی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا انجام شد و دو کشور را وارد جنگ تجاری کرد. علاوه بر این، با شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، ترامپ مدعی شد چین مقصر اصلی این اتفاق است.

ترامپ در راستای افزایش تخاصم علیه چین، مجموعاََ ۸۰ شرکت چینی از جمله «شرکت بین‌المللی تولید نیمه‌رسانا» موسوم به SMIC که بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های الکترونیکی در جهان است، در لیست سیاه آمریکا قرار داد.

بر اثر این تحریم‌ها، شرکت‌های چینی مذکور دیگر نمی‌توانند به بازار تجهیزات و فناوری‌های امنیتی ایالات متحده دسترسی داشته باشند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала