آمریکا دوباره از «حق اسرائیل در دفاع از خود» حمایت کرد

© Fotolia / jiawangkunآمریکا دوباره از «حق اسرائیل در دفاع از خود» ابراز حمایت کرد
آمریکا دوباره از «حق اسرائیل در دفاع از خود» ابراز حمایت کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2021
اشتراک
وزیر دفاع آمریکا نیز بار دیگر با تأکید بر اینکه واشنگتن از "حق اسرائیل در دفاع از خود" حمایت می‌کند، تأکید کرد که این امنیت همچنین شامل بازسازی اعتماد فی مابین با فلسطینیان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر وزیر جنگ اسرائیل بار دیگر نسبت به پایبندی واشنگتن به حمایت از این رژیم متعهد شد.

یک روز پس از تشکیل ائتلاف دولتی برای برکناری بنیامین نتانیاهو از قدرت، کاخ سفید در جریان ملاقات بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل با مقامات ارشد آمریکایی به وی اطمینان داد که حمایت واشنگتن از نخست وزیر بعدی اسرائیل "هر که باشد" ادامه خواهد داشت.

آیا زور اسرائیل بدون رضایت آمریکا به تنهایی به ایرانی ها می رسد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2021
گزارش و تحلیل
آیا زور اسرائیل بدون رضایت آمریکا به تنهایی به ایرانی ها می رسد؟

مقامات امنیتی و دفاعی ایالات متحده همچنین به گانتس گفتند که برای به روزآوری سامانه دفاع موشکی "گنبد آهنین" که در جنگ اخیر با نوار غزه مورد استفاده قرار گرفت کمک خواهند کرد، اما همزمان بر ضرورت انجام اقدامات از سوی اسرائیل برای کاهش تنش با فلسطینیان تأکید کردند. 

پس از دیدار گانتس با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور گفت: "ما در مورد تشکیل دولت اسرائیل که روند آن ادامه دارد بحث نخواهیم کرد."

  پرایس افزود: "مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد و کدام دولت تشکیل شود، حمایت بی دریغ و قوی ما از اسرائیل باقی خواهد ماند".

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز در پاسخ به سوالی پیرامون سیاست‌های آمریکا در قبال اسرائیل در صورت روی کار آمدن دولتی دیگر و برکناری نتانیاهو، اظهار داشت که اسرائیل همچنان شریکی مهم و راهبردی برای واشنگتن خواهد بود و ترکیب سیاسی دولت جدید مسئله‌ای است که به احزاب اسرائیلی مربوط می‌شود.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز بار دیگر با تأکید بر اینکه واشنگتن از "حق اسرائیل در دفاع از خود" حمایت می‌کند ، تأکید کرد که این امنیت همچنین شامل بازسازی اعتماد فی مابین با فلسطینیان است.

آستین به گانتس گفت بایدن حمایت کامل خود را از کمک به نوآوری سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین ابراز داشت.

وی افزود: "از این پس ، ما به دنبال دستیابی به امنیت پایدار برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها هستیم."

آستین ادامه داد: "همانطور که همکار من بلینکن هفته گذشته در اسرائیل اظهار داشت، کارهای زیادی برای بازسازی اعتماد و ایجاد شرایط برای تعامل مجدد معنادار در مسیر دستیابی به راه حل دو کشور انجام شده است."

گانتس روز چهارشنبه پس از انعقاد توافق با احزاب اپوزیسیون برای تشکیل ائتلافی دولتی که به 12 سال نخست وزیری بدون وقفه نتانیاهو پایان می‌دهد، به واشنگتن سفر کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала