چرا کاخ سفید به شرکت‌ها در رابطه با حملات سایبری هشدار داده است؟

© REUTERS / Jim Bourg کاخ سفید
 کاخ سفید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2021
اشتراک
همه سازمان‌ها باید بدانند که هیچ شرکتی هر چقدر هم بزرگ باشد و یا هر کجا که باشد از حملات باج‌افزاری در امان نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «واشنگتن پست»، بعد از حملات باج‌افزاری گسترده به یک شرکت خط لوله نفتی و یک عرضه‌کننده عمده گوشت، کاخ سفید از شرکت‌های خصوصی خواسته دست به اقدامات فوری برای محافظت بهتر از خودشان در برابر چنین حملاتی بزنند.

آنی نوبرگر،  معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در امور سایبری در نامه‌ای خطاب به مدیران شرکت‌‌های خصوصی، مبارزه با حملات سایبری را جزو اولویت‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دانسته اما گفته بخش خصوصی نیز از وظایف و مسئولیت‌های مهمی در این زمینه برخوردار است.

سرویس مخفی آمریکا در جستجوی هکر روس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
سرویس مخفی آمریکا در جستجوی هکر روس

نوبرگر در این نامه نوشته است: «همه سازمان‌های باید بدانند که هیچ شرکتی فارغ از چقدر بزرگ است و یا در کجا است از حملات باج‌افزاری در امان نیست».

گفتنی است چندی پیش رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند بزرگترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات مسافرت دریایی در ایالت ماساچوست صبح چهارشنبه (2 ژوئن) به وقت محلی مورد حمله باج‌افزاری قرار گرفته است.

این جدیدترین حمله سایبری به زیرساخت‌های آمریکا است که ارائه خدمات لوجستیکی در این کشور را تحت تأثیر قرار داده است. این حمله در شرایطی انجام شده که رسانه‌ها گزارش داده‌اند از روز یکشنبه، حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های یک شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز (شرکت «جی‌بی‌اِس») موجب اختلال گسترده در فعالیت این شرکت در استرالیا، کانادا، آمریکا و برزیل شده است.

پیش از این نیز، شرکت خط لوله «کلونیال پایپ لاین» آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت و موجب فلج شدن سیستم انتقال سوخت به ایالات شرقی این کشور شد. کاخ سفید روسیه را مسبب تمامی این حملات دانسته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала