در کشور مالی کودتا شد + عکس

© AP Photo / Baba Ahmed مالی
 مالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
اشتراک
رئیس جمهوری، نخست وزیر و وزیر دفاع دولت موقت مالی توسط نظامیان مالی دستگیر شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، افسران ارتش مالی با انجام کودتای نظامی، دولت مدنی را برانداختند و باه انداو، رئیس جمهوری، مختار ووآنه، نخست وزیر و سلیمان دوکور، وزیر دفاع دولت موقت را دستگیر کردند.

آین سه مقام عالیرتبه دولت قبلی به یک پایگاه نظامی در حومه کاتی، مرکز استان باماکو در این کشور منتقل شده‌اند. انتقال این افراد چند ساعت پس از آن صورت گرفت که دو تن از اعضای ارتش در تغییر تحولات در این کشور آفریقایی می‌تواند به بی ثبات شدن بیشتر آن گروه‌های افراطی مرتبط با القاعده و داعش ( سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) که بیشتر نواحی شمالی را کنترل می کنند، منجر شود.

نمایندگی ایران در سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2021
توضیح نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره لغو تحریم‌ ها

هیات سازمان ملل در مالی خواستار آزادی سریع و بی قید و شرط این سه مقام ارشد شده و گفت،‌ آنهایی که رهبران مالی را بازداشت کرده‌اند باید پاسخگوی اقداماتشان باشند. ما تحولات در این کشور را از نزدیک رصد می‌کنیم و به حمایت از دولت انتقالی ادامه می‌دهیم. ما خواستار آرامش و آزادی بی قید و شرط و سریع رئیس جمهوری و نخست وزیر هستیم. آنهایی که دست به این اقدام زدند، مسئول خواهند بود.

اکوواس، اتحادیه آفریقا، اتحادیه اروپا و چند کشور اروپایی بیانیه مشترکی صادر کردند. هیاتی از اکوواس قرار است روز 25 ماه مه (سه شنبه) به باماکو برود تا به حلو فصل این مسأله بپردازد. وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای خواستار آزادی بی قید و شرط این افراد شد.

​ارتش مالی هنوز هدف خود از این اقدام را اعلام نکرده است و آن را به عنوان یک گوشزد تعریف کرده است: سرچشمه این تحولات در کابینه بوده است. ما می‌خواهیم آنها این را بدانند و تصمیم‌ها در این باره گرفته می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала