آغاز دور بعدی نشست کمیسیون مشترک برجام

© Photo / IRNAمذاکرات وین
مذاکرات وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
اشتراک
اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام روز 25 ماه مه به صورت حضوری در وین از سر گرفته می شود.

به گزارش اسپوتنیک، این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتحانه‌های امورخارجه‌ ایران و گروه ۱+۴ برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده خواهد داشت. عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران هم ریاست هیات ایرانی را بر عهده خواهد داشت.

روحانی: اعتراف آمریکا در شکست فشار حداکثری، پیروزی بزرگ ایران بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
روحانی: اعتراف آمریکا در شکست فشار حداکثری، پیروزی بزرگ ایران بود

در طول روزهای گذشته مذاکرات هسته‌ای در وین ادامه داشته است. دوشنبه‌شب (10 ماه مه) دیداری چهارجانبه میان سید عباس عراقچی رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایرانی و رؤسای سه هیأت اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) برگزار شد.

تهران بارها تاکید کرده است که تقسیم تحریم ها به هسته‌ای و غیرهسته‌ای را قبول ندارد و تا زمانی که آمریکا تحریم ها به صورت کامل و موثر لغو نکند ایران به تعهدات خود باز نخواهد گشت. نشست‌های کارشناسی نیز به‌صورت دوجانبه و هم در قالب کارگروه‌های سه‌گانه همچنان ادامه دارد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه (10 ماه مه) در یک نشست خبری تأکید کرد که مذاکرات احیای برجام که از چندین هفته قبل در پایتخت اتریش آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، در حال رسیدن به مراحل حساس و تعیین‌کننده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала