واکنش دومای روسیه به سخنان وزیر دفاع بریتانیا

© Sputnik / Aleksandr Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر روسلان بالبیک نماینده پارلمان و معاون رئیس کمیته دومای روسیه
روسلان بالبیک نماینده پارلمان و معاون رئیس کمیته دومای روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
اشتراک
نماینده پارلمان دومای روسیه، در واکنش به اظهارات بن والاس گفت: بریتانیا همیشه گستاخانه در امور داخلی روسیه مداخله کرده است، گونه می توانیم برای انگلیس تهدیدی باشیم؟

به گزارش اسپوتنیک، روسلان بالبیک نماینده پارلمان دومای روسیه، در مورد سخنان بن والاس وزیر دفاع انگلیس مبنی بر اینکه روسیه تهدیدی برای این کشور است، اظهار داشت: اینها توهمات سیاستمداران انگلیسی است.

انگلیس روسیه را تهدید شماره یک خود خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
انگلیس روسیه را تهدید شماره یک خود خواند

والاس پیش از این از افزایش فعالیت کشتی های روسی در سواحل انگلیس خبر داده بود. وی روسیه را "دشمنی که تهدید شماره یک است" خوانده بود.

وی تاکید کرد: بریتانیا همیشه گستاخانه در امور داخلی روسیه مداخله کرده است ... هیچ چیز تا به امروز تغییر نکرده است. علاوه بر این، آقایان همه تلاش خود را برای تضعیف کشور ما انجام دادند، بنابراین چه کسی بزرگترین تهدید برای دیگری است؟ - این بیانیه هنوز هم نیاز به تغییر مسیر دارد. ما هیچ مرز مشترکی نداریم، نه گسترده ترین روابط تجاری - چگونه می توانیم برای انگلیس تهدیدی باشیم؟ اینها همه خیالات سیاستمداران انگلیس است که از نظر ذهنی بسیار از مردم انگلیس فاصله دارند.

این نماینده دومای روسیه یادآور شد: هیچ دلیل عینی برای چنین اظهاراتی از سوی انگلستان وجود ندارد و این به این معنی است که "این چیزی شخصی است، آنها می گویند، چطور روس ها چنین جراتی دارند ... بدون تأیید ما پتانسیل نظامی خود را تقویت کنند.

در ماه مارس سال جاری وزارت دفاع انگلیس استراتژی مدرن سازی نیروهای مسلح این کشور را منتشر کرد که در آن، از جمله نگرش خود را نسبت به روسیه به عنوان یک تهدید را مورد تأیید قرار داده و در مورد برنامه های افزایش حضور خود در دریای سیاه و دریای بالتیک صحبت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала