بایدن شرط ملاقات با رهبر کره شمالی را مطرح کرد

© AP Photo / Ahn Young-joonبایدن شرط ملاقات با رهبر کره شمالی را مطرح کرد
بایدن شرط ملاقات با  رهبر کره شمالی را مطرح کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2021
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا اعلام کرد كه در صورت موافقت كیم جونگ اون رهبر كره شمالی با کنار گذاشتن سلاح های هسته ای آماده دیدار با وی خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، بایدن پس از مذاکرات با مون جه این، رئیس جمهور کره جنوبی گفت: "اگر او تعهدات مشخصی را  برعهده خود بگیرد، من با او ملاقات خواهم كرد. اگر این تعهد مربوط به زرادخانه هسته ای او باشد و این ملاقات وسیله ای برای کاهش شدت کارهای وی باشد."

رهبر کره شمالی پوشیدن شلوار جین و تنگ را عامل سقوط دولت دانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
رهبر کره شمالی پوشیدن شلوار جین پاره و تنگ را عامل سقوط دولت دانست

بایدن افزود که پیونگ یانگ باید "تعهدات در خصوص کاهش تنش" قبل از "هرگونه دیداری " بدهد. به گفته رهبر آمریکا، برای این مذاکرات مقدماتی در سطح پایین تر لازم است.

بایدن گفت: "من تأمین می کنم که تیم من با همتایان خود (در جمهوری دموکراتیک خلق کره) ملاقات کند و به آنها بگوید که اهداف ما چیست."

وی همچنین اظهار داشت که اجازه نمی دهد کیم جونگ اون از این دیدار برای مشروعیت بخشیدن به خود استفاده کند. بایدن گفت: "من  به او اجازه نمی دهم که به خواست خود درباره به رسمیت شناخته شدن در سطح بین المللی برسد."

رئیس جمهور آمریكا قبلاً گفته بود كه برنامه های هسته ای ایران و کره شمالی "تهدیدی جدی برای امنیت" آمریکا و کل جهان است. وی قول داده بود  با "دیپلماسی و سیاست مهار شدید" با تهدیدهای ایران و کره شمالی مقابله کند.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی علیرغم عدم وجود روابط رسمی بین دو کشور، پیش از این سه دیدار برگزار کرده و بارها بر دوستانه بودن  روابط شخصی خود تأکید کرده بودند. با این حال کیم جونگ اون در ژانویه ایالات متحده را "دشمن اصلی" کره شمالی خواند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала